سینماهای ایران سال آینده در تصرف این ۵ زن

    کد خبر :1052663
سینماهای ایران

برخی سکانس‌های فیلم بی بدن که مرتبط با تک‌گویی‌های این مادر است، از فرازهای تاثیرگذار فیلم است و در صورت حصور فیلم در بخش سودای سیمرغ، حتما یکی از شانس‌های اصلی برای دریافت سیمرغ مکمل بازیگری، گلاره عباسی بود.

در آستانه اعلام نظر داوران درباره فیلم‌های راه‌یافته به چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر، به نقل از صفحه اینستاگرامی فیلمتو پنج بازیگر زن شاخص این دوره را انتخاب کرده‌ایم؛ البته با کمی اغماض! همراه ما باشید.

الناز شاکردوست / بی‌بدن
الناز شاکردوست

هرچند بی‌بدن در بخش رقابتی جشنواره حضور ندارد و در یک اشتباه محرز از سوی هیات انتخاب از بخش سودای سیمرغ کنار گذاشته شد، اما نمی‌توان بازی‌های این فیلم را نادیده گرفت.

الناز شاکردوست در فصل تازه‌ای از فعالیت‌های سینمایی خود طی یک دهه گذشته در چند فیلم سینمایی شاخص درخشیده و حالا می‌توان بی‌بدن را هم به این فهرست اضافه کرد.

او نقش مادر دختری را ایفا می‌کند که نه تنها به قتل رسیده که هیچ نشانه‌ای هم از جسد او در دست نیست.

شاکردوست این نقش دشوار را در اوج درخشش و تاثیرگذاری ایفا کرده است و قطعا با فاصله باید او را بهترین بازیگر زن جشنواره چهل و دوم دانست.

گلاره عباسی / بی‌بدن
گلاره عباسی

دیگر بازیگر زن فیلم بی‌بدن هم حضوری درخشان در این فیلم داشته است. گلاره عباسی نقش مقابل شاکردوست را دارد و ایفاگر نقش مادر پسری است که متهم به قتل فرزند الناز شاکردوست شده است. عباسی که پیش‌تر هم در نقش‌های فرعی فیلم‌های سینمایی حضوری موفق داشت، این‌بار مواجهه پراحساسی را با این کاراکتر در فیلم بی‌بدن تجربه کرده است.

برخی سکانس‌های فیلم که مرتبط با تک‌گویی‌های این مادر است، از فرازهای تاثیرگذار فیلم است و در صورت حصور فیلم در بخش سودای سیمرغ، حتما یکی از شانس‌های اصلی برای دریافت سیمرغ مکمل بازیگری، گلاره عباسی بود.

مارال بنی‌آدم / پروین
مارال بنی‌آدم

خوب بودن در یک فیلم بد، هم می‌تواند نشان از توانمندی باشد و هم درصدی از بدشانسی را می‌توان در آن لحاظ کرد!

فیلم پروین به کارگردانی محمدرضا ورزی از فیلم‌های نه چندان موفق جشنواره چهل و دوم بود که فصل مشترک واکنش‌های مثبت و منفی نسبت به آن، قابل قبول دانستن نقش‌آفرینی مارال بنی‌آدم در نقش پروین اعتصامی در فیلم بود. بنی‌ادم که از بازیگران برخاسته از تئاتر محسوب می‌شود، سال گذشته هم با فیلم در آغوش درخت در جشنواره فجر حضور داشت و اتفاقا آنجا هم مورد تحسین قرار گرفت.

می‌توان پیش‌بینی کرد که نام این بازیگر در میان نامزدهای سیمرغ قرار بگیرد و حتی می‌توان برای او شانس شکار این جایزه را هم مدنظر داشت.

سارا حاتمی / آبی روشن
سارا حاتمی

بعد از سیمرغی که سال گذشته در جشنواره پرحاشیه فجر، برای فیلم کت چرمی گرفت، امسال انگیزه بالایی برای اثبات توانمندی‌های خود در بازیگری داشت و فیلم آبی روشن به خوبی این فرصت را در اختیار او قرار داد. سارا حاتمی این بار با هدایت بابک خواجه‌پاشا توانسته وجهی دیگر از توانایی‌اش را عیان سازد.

او ایفاگر نقش دختری است که همسرش ناپدید و همزمان متهم به قتل شده و حالا باید با مردی که از معتمدان روستا محسوب می‌شود، راهی سفری برای یافتن همسر خود شود. حاتمی آیا شانسی برای شکار دوباره سیمرغ دارد؟

ساره رشیدی / احمد
ساره رشیدی

باید اعتراف کنیم این یکی از بازی‌های غیرمنتظره فجر چهل و دوم بود. ساره رشیدی که پیش‌تر به واسطه حضور در برنامه خندوانه و اجرای استندآپ کمدی به چهره‌ای شناخته شده تبدیل شد، حالا در اولین تجربه مهم بازیگری خود مقابل دوربین سینما، در یکی از پروژه‌های سنگین و شاخص جشنواره امسال، نشان داد که می‌تواند آینده‌ای درخشان در بازیگری هم داشته باشد.

فیلم احمد روایتی از ساعات ملتهب پس از زلزله بم دارد و ساره رشیدی در این فیلم نقش دکتر صدر را ایفا کرده است. دکتری که همزمان با اطلاع از ماندن خانواده‌اش زیر آوار، در فرودگاه بم مانده و در حال مداوای مجروحان است.

برترین‌ها

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید