سید حسن میرکاظمی مشهور به حسن رعیت کیست؟

    کد خبر :587298

امروز خبری در برخی رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر دستگیری سید حسن میرکاظمی مشهور به حسن رعیت، جاوید فخریان از اعضای حزب ندا در توییتر ادعا کرد: حسن میرکاظمی معروف به حسن رعیت ساعاتی پیش با ۱۷ قلاده ببر در باغ شخصی‌اش دستگیر شد.

به گزارش فرارو، البته احتمال بازداشت حسن رعیت از سال‌ها پیش مطرح شده بود، از زمانی که ابراهیم رئیسی معاون قوه قضاییه بود و حالا که پنج ماه از ریاست او بر این قوه می‌گذرد شایعه‌ی بازداشت منتشر شده است.

هنوز خبر دستگیری و بازداشت میرکاظمی تایید نشده است.

حسن رعیت کیست؟
پس از آن که نام بابک زنجانی بر زبان‌ها افتاد، تصویری هم از میرکاظمی در یک هواپیمای اختصاصی به همراه زنجانی منتشر شد. زنجانی ضمن تأیید صحت این تصویر میرکاظمی را از “دوستان و تجار خوب” خواند.

رسانه‌ها از حسین شیرازی‌منش و حسین میرکاظمی (حسن رعیت) به‌عنوان دستیاران بابک زنجانی نام برده بود.

سال ۹۲ ایرنا در این رابطه نوشت: «ح. ش. [حسین شیرازی‌منش]در سال ۱۳۸۸ به اتفاق ح. م. [حسین میرکاظمی]مشهور به رعیت بعنوان عضو هیات مدیره پروژه تجار کیش انتخاب شده بودند که بعد از بحران مالی این پروژه بابک زنجانی وارد شد و علاوه بر تملک پروژه کیش، از این دو نفر بعنوان دستیاران خود استفاده کرده است. [.]ح. ش. چند روز پیش در دفتر کارش در تهران بازداشت شد و شنیده‌ها حاکی از این بود که ح. م. دیگر دستیار ارشد بابک زنجانی هم بازداشت شده است.»

حسین رعیت واسطه آشنایی سعید مرتضوی و بابک زنجانی
روزنامه شرق پیش از این در مورد آشنایی سعید مرتضوی و بابک زنجانی، به نقل از مرتضوی نوشته بود: «من اصلا ایشان را نمی‌شناختم و شرکتش را هم نمی‌شناختم. یکی از دوستان به نام آقای کاظمی (حسن رعیت) که نیروی ارزشی بسیار مورد اعتمادی است که با ایشان دوست است تماس گرفت و ایشان را معرفی کرد.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید