سیدبندی کامل مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا

  • ورزشی
  • پنجشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱ ۲:۴۴
    کد خبر :935308

در ادامه دیدارهای پلی‌آف مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا و در دومین شب از دور برگشت این رقابت‌ها، شب گذشته (چهارشنبه) سه بازی برگزار شد که در پایان آنها تیم‌های رنجرز اسکاتلند، کپنهاگن دانمارک و دیناموزاگرب کرواسی جواز صعود به مرحله نهایی رقابت‌ها را کسب کردند.

در هلند، تیم آیندهوون با قبول شکست یک بر صفر مقابل رنجرز اسکاتلند در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه 3 بر 2 مغلوب میهمان خود شد. به این ترتیب رنجرز به‌عنوان دومین نماینده اسکاتلند راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا شد و آیندهوون هم باید در لیگ اروپا به میدان برود.

در بازی دیگر، مصاف ترابزون اسپور ترکیه با کپنهاگن دانمارک با تساوی بدون گل به پایان رسید تا با توجه به برتری 2 بر یک کپنهاگن در بازی رفت، این نماینده دانمارک باشد که به مرحله گروهی صعود می‌کند.

در سومین و آخرین بازی تیم فوتبال دیناموزاگرب کرواسی که صادق محرمی را در اختیار دارد با نتیجه 4 بر یک بر تیم بودو گلیمت غلبه کرد و در مجموع دو بازی رفت و برگشت، با نتیجه 4 بر 2 پیروز و راهی مرحله نهایی شد. دینامو زاگرب پس از برتری 2 بر یک مقابل تیم بودو گلیمت نروژ و مساوی شدن نتیجه دو بازی رفت و برگشت، در وقت‌های اضافه میهمان خود را با زدن دو گل دیگر در صعود به مرحله بعد ناکام گذاشت. صادق محرمی در دقیقه 90 این بازی به میدان رفت و یک کارت زرد هم گرفت.

به این ترتیب چهره هر 32 تیم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا مشخص شد، مرحله‌ای که قرعه‌کشی آن امروز (پنجشنبه) از ساعت 20:30 به وقت تهران برگزار می‌شود. سیدبندی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به شرح زیر است:

سید یک:رئال مادرید (اسپانیا – قهرمان دوره قبل و لالیگا)، اینتراخت فرانکفورت (آلمان – قهرمان فصل گذشته لیگ اروپا)، منچسترسیتی (قهرمان انگلیس)، میلان (قهرمان ایتالیا)، بایرن مونیخ (قهرمان آلمان)، پاری‌سن‌ژرمن (قهرمان فرانسه)، پورتو (قهرمان پرتغال) و آژاکس (قهرمان هلند)
سید دو: لیورپول (انگلیس)، چلسی (انگلیس)، بارسلونا (اسپانیا)، یوونتوس (ایتالیا)، اتلتیکومادرید (اسپانیا)، سویا (اسپانیا)، لایپزیگ (آلمان) و تاتنهام (انگلیس)
سید سه: بوروسیا دورتموند (آلمان)، سالزبورگ (اتریش)، شاختار دونتسک (اوکراین)، اینتر (ایتالیا)، ناپولی (ایتالیا)، اسپورتینگ لیسبون (پرتغال)، بایرلورکوزن (آلمان) و مارسی (فرانسه)
سید چهار: کلوب بروژ (بلژیک)، سلتیک (اسکاتلند)، بنفیکا (پرتغال)، نماینده رژیم اشغالگر قدس، ویکتوریا پلژن (جمهوری چک)، رنجرز (اسکاتلند)، کپنهاگن (دانمارک) و دیناموزاگرب (کرواسی).

در قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، تیم‌های یک سید با یکدیگر همدیگر همگروه نخواهند شد. این قاعده در مورد تیم‌های یک لیگ هم صدق می‌‌کند بدین معنا که دو تیم از یک کشور با یکدیگر همگروه نمی‌شوند.

مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا روز ششم سپتامبر آغاز می‌شود و با توجه به تداخل جام جهانی با رقابت‌های باشگاهی، مرحله گروهی این دوره از مهمترین تورنمنت باشگاهی جهان سریع‌تر و در عرض هشت هفته به پایان می‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید