سکوت سلبریتی‌ها در برابر جنایت نورچشمی اصلاحات

    کد خبر :547948

سکوت سلبریتی‌ها به ویژه داعیه‌داران مخالفت با چندهمسری و معترضان خشونت علیه زنان نسبت به قتل خونین میترا استاد قابل تامل است: سلبریتی‌هایی که اگر محمدعلی نجفی نورچشمی دولت محبوبشان نبود،‌کمپین‌هایی را راه انداخته بودند!

با گذشت 24 ساعت از شلیک مرگبار محمدعلی نجفی، به همسر دومش، این حادثه که – از منظر سیاسی – در سطح بین‌المللی کم‌سابقه است هنوز چنان افکار عمومی را غافلگیر کرده که شاید کمتر کسی جویای واکنش سلبریتی‌ها نسبت به این قتل پرحاشیه می‌شود. قاتل صحنه، فردی است که سابقه وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، ریاست سازمان میراث فرهنگی، ریاست سازمان برنامه و بودجه، مشاوری رئیس جمهور و شهرداری تهران را در کارنامه دارد. فردی که پس از 40 سال زندگی مشترک با همسر اول خود، در 66 سالگی همسری 34 ساله اختیار کرده و با گذشت کمتر از دو سال از این ازدواج، همسر جوانش را در وان حمام به ضرب گلوله به قتل رسانده است.

اما چرا پس از گذشت بیش از 24 ساعت، همچنان مهر خاموشی و سکوت قابل تامل بر دهان و قلم سلبریتی‌های دوآتشه حامی اصلاح‌طلب و اصلاحات زده شده و صدایی از این جماعت به ظاهر مدافع حقوق زنان به گوش نمی‌رسد: جماعتی که هر روز شاهد قلم‌فرسایی‌هایشان در اعتراض به اعمال خشونت و خیانت نسبت به زنان هستیم اما حالا در مواجهه با جنایتی که قتل همسر دوم سکوت کرده‌اند؟

تنها واکنش سلبریتی‌ها نسبت به ماجرای قتل همسر دوم نجفی را در صفحه اینستاگرامی یکی از بازیگران طنز می‌توان یافت: واکنشی که بسیار قابل تامل است:

الان باید چی بگیم
بگیم: زن موجودى هست که میتونه مرد رو به جایى برسونه که قتل کنه
یا بگیم: خاک بر سر ما که یک قاتل قرار بوده شهر دار ما بشه
یا بگیم: دمش گرم که اعتراف کرد
یا که چى؟
من میگم: زود قضاوت نکنیم گرچه آدمکشى منفورترین کردار یک بشره.

این جملات نشان می‌دهدارائه ژست اخلاق‌مداری و حمایت از حقوق زنان در میان سلبریتی‌ها تابع شرایط است؛ یعنی اگر قاتل از نورچشمی‌های دولت محبوبشان باشد، تا جایی که بتوانند می‌کوشند به انحای مختلف، مخاطبانشان را از قضاوت درباره قاتل برحذر دارند و در کمال تعجب برای توجیه این رویکرد جانبدارانه، در کمال زن‌ستیزی، زن را موجودی معرفی می‌کنند که می‌تواند مرد را به ورطه قاتل شدن بکشاند!

نکته قابل تامل این که در پی گسترش اعتراض کاربران فضای مجازی، بازیگر مذکور این نوشته را از صفحه اینستاگرامی خود حذف کرده است.

به گزارش  تسنیم، اما سکوت سایر سلبریتی‌ها به ویژه داعیه‌داران مخالفت با چندهمسری و معترضان خشونت علیه زنان نسبت به این حادثه غافلگیرکننده قابل تامل است. به جرات می‌توان گفت این گروه مدعی،‌اگر عامل جنایت روز گذشته، فردی با گرایش سیاسی مخالف دیدگاه و نظر آنان بود تا کنون برای تسریع در روند محاکمه‌اش کمپین‌ها راه انداخته بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید