سکه کانال ١٠ میلیونی را پس گرفت

    کد خبر :804054
سکه کانال ١٠ میلیونی را پس گرفت

در حالی که بازار آماده تثبیت قیمت سکه در کانال ٩ میلیون تومان بود، بهای هر قطعه سکه بار دیگر با پیشروی بیش از صد هزار تومان به کانال ١٠ میلیون تومان ورود کرد.

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز چهارشنبه ۱ اردیبهشت با ۲۱,۲۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۲۱ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: نرخ اونس طلا در معاملات روزهای گذشته بازار جهانی، تحت‌تاثیر افت شاخص دلار و نیز عقب‌نشینی بازده ۱۰ ساله اوراق خزانه دولت آمریکا، رشد کرد. در این بین روز گذشته تقاضای خرید طلا برای معامله‌گران این کالا افزایش یافت.

به‌عبارت دیگر، طلای جهانی به بالاترین سطح قیمتی خود در هفته جاری دست یافته است. بر این اساس بهای هر اونس طلا در روز چهارشنبه تا یک قدمی مرز۱۸۰۰ دلار نیز پیش رفت ولی به تدریج نرخ آن کاهش یافت و تا ساعت ۳۰/ ۱۹ به وقت تهران به ۱۷۹۱ دلار رسید.

طبق روند فعلی طلای جهانی تحلیلگران بازار بر این باورند که ممکن است قیمت اونس طلا طی روزهای آینده از رقم‌۱۸۰۰‌دلار نیز عبور کند. همچنین معامله‌گران انتظار دارند که بانک مرکزی آمریکا و سایر بانک‌های مرکزی بزرگ جهان سیاست‌های پولی خود را همچنان تسهیلی نگه دارند.

کاهش سرعت افت قیمت سکه

پس از هفته‌ها انتظار و ادامه‌دار بودن روند نزولی قیمت سکه و طلا و با توجه به ارزش روزافزون اونس جهانی طلا، درحال‌حاضر سکه تا حدودی به حداقل قیمت خود رسیده و انتظار می‌رود که با شیب تندی به مسیر کاهشی خود ادامه ندهد.

با افزایش عرضه سکه در بازار، هر قطعه سکه تمام بهار ‌آزادی ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نرخ‌گذاری شد. دلیل افزایش عرضه سکه، تعطیلی واحدهای طلا فروشی و نبود تقاضا در روزهای کرونایی است که این روند کاهشی را تشدید کرده و باعث شده مردم از ترس ادامه‌دار بودن این روند و کاهش ارزش دارایی‌های امن خود بیشتر میل به فروش داشته باشند.

به گفته برخی فعالان این بازار خبرهای مثبت در رابطه با برجام و مذاکرات که به‌صورت مستمر پیگیری می‌شوند در این روزها تاثیر بسزایی بر بازار سکه داشته‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید