سکه دوباره به زیر ۱۲ میلیون تومان برگشت

    کد خبر :851334
سکه دوباره به زیر ۱۲ میلیون تومان برگشت

براساس تحلیل دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران، با توجه به نوسانات محدود اونس جهانی به عنوان عامل تاثیرگذار خارجی و به سبب روزهای آخر ماه صفر و تعطیلی بازارهای رسمی از نیمه هفته و به‌تبع کاهش شدید تقاضا، قیمت سکه و طلا طی یک هفته اخیر، در آرامش نسبی به‌ سر برده و اندک نوسانات کاهشی را تجربه کرده است.

نادر بذارافشان در رابطه با وضعیت یک هفته (نیمه تعطیل) بازار داخلی سکه و طلا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در این هفته با توجه به روزهای پایانی ماه صفر و به سبب اینکه بازارهای رسمی از نیمه هفته تعطیل شدند، بازار آرامش داشت. ضمن اینکه در این هفته شاهد کاهش میانگین هفت دلاری اونس جهانی (از ابتدای هفته تا روز گذشته، این میانگین کاهش قیمت اونس جهانی ۱۱ دلار بوده است، اما با نوسانات روز گذشته در مجموع به کاهش میانگین هفت دلار رسید) بودیم و در بازارهای داخلی هم ارز از ثبات نسبی برخوردار بود؛ براین اساس با توجه به تشدید کاهش تقاضا در بازار داخلی سکه و طلا در هفته‌ای که گذشت، اندکی روند کاهشی داشته‌ایم.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: همانطور که اشاره شد، طی دو ماه اخیر (با توجه به ایام محرم و صفر) روند کاهش تقاضا، به‌ویژه برای مصنوعات طلا شدت بیشتری گرفت. امید است که با ورود به ماه ربیع‌الاول و اعیاد این ماه، تقاضا در بازار شکل گیرد. همچنین امیدواریم که تعادل در بازار ارز حفظ و نرخ آن مدیریت شود و نوسانات به حداقل برسد تا مردم به دنبال ثبات اصلی بازار بتوانند با اطمینان خاطر بیشتری اقدام به خرید و فروش سکه و علی‌الخصوص مصنوعات طلا کنند.

سکه ۸۰ هزار تومان ارزان‌تر شد

وی در تشریح میزان کاهش قیمت سکه و طلا در این هفته و آخرین قیمت‌گذاری‌های صورت گرفته در پایان هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۸۰ هزار تومان کاهش به ۱۱ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان رسید. سکه تمام قدیم نیز با کاهش۵۰ هزار تومانی در پایان هفته ۱۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان تعیین قیمت شده است. نیم و ربع سکه نیز هریک نسبت به ابتدای هفته ۵۰ هزار تومان ارزان‌تر قیمت‌گذاری شده و در پایان هفته به ترتیب نیم سکه شش میلیون و ۷۰ هزار تومان و ربع سکه سه میلیون و ۵۸۰ هزار تومان قیمت دارند. سکه‌های یک گرمی نیز با کاهش ۳۰ هزار تومانی در این هفته در پایان هفته به دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسیده است.

این مقام صنفی ادامه داد: همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده (۱۷ عیار) طی یک هفته اخیر ۷۰ هزار تومان کاهش داشته و به پنج میلیون و ۱۰ هزار تومان رسیده و در نهایت هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۶۱ هزار تومان تعیین قیمت شده و براین اساس هر گرم طلای ۱۸ عیار به نسبت ابتدای هفته ۱۵۰۰ تومان ارزان‌تر شده است.

بذرافشان در پایان در رابطه با وضعیت حباب سکه نیز گفت: حباب سکه نیز در این هفته نسبت به هفته پیش از آن تا حدودی کاهش داشته است. در هفته منتهی به دوم مهرماه، حباب سکه در محدوده ۶۱۰ تا ۶۵۰ هزار تومان قرار داشت اما در این هفته کاهش بیشتری را تجربه کرده و به حدود ۵۵۰ هزار تومان رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید