سوزان وویجیتسکی از مدیرعاملی یوتیوب کنار رفت

    کد خبر :975937
سوزان وویجیتسکی

سوزان وویجیتسکی، مدیرعامل یوتیوب و یکی از برجسته‌ترین زنان در منطقه سیلیکون ولی، اعلام کرد که از نقش خود در محبوب‌ترین پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیوی جهان کناره‌گیری می‌کند.

بازتاب-او در نامه ای به کارمندان می‌گوید که فصل جدیدی را با تمرکز بر خانواده، سلامتی و پروژه‌های شخصی آغاز خواهد کرد. وویجیتسکی همچنان با Google و Alphabet در حال کار بوده و به عنوان مشاور ادامه فعالیت می‌دهد.

سوزان وویجیتسکی از زمان تأسیس این شرکت، بخش مهمی از گوگل بود. در اوایل پیدایش گوگل، دفتر مرکزی شرکت در گاراژ خانم Wojcicki قرار داشت. بنیانگذاران گوگل، لری پیج و سرگئی برین، دوستان شخصی او هستند و پس از تبدیل شدن به یکی از اولین کارمندان این شرکت، او سمت‌های بالاتری دریافت کرد و پس از تصاحب آن توسط گوگل، مسئولیت یوتیوب را بر عهده گرفت و پلتفرم ویدئویی را به یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های جهان تبدیل کرد.

یوتیوب

نیل موهان که مدیر تولید YouTube است، مسئولیت‌های او را بر عهده خواهد گرفت. جالب اینجاست که موهان به جای مدیرعاملی، معاون ارشد و رئیس یوتیوب خواهد بود. او به راه‌اندازی YouTube TV، YouTube Music، Premium و Shorts کمک کرد و همچنین تیم اعتماد و ایمنی پلتفرم را رهبری کرده است.

وویجیتسکی در رابطه با Neal Mohan می‌گوید: «با تمام کارهایی که در برنامه‌های Shorts، استریمینگ و اشتراک‌ها انجام می‌دهیم، همراه با وعده‌های هوش مصنوعی، هیجان‌انگیزترین فرصت‌های YouTube در پیش است و Neal فرد مناسبی است که تیم را رهبری ‌کند.»

در میان نقش‌های قبلی‌، او اولین مدیر محصول AdSense بود و همچنین در اولین Google Doodles ایفای نقش کرد. او شرکت را تشویق کرد تا یوتیوب را تصاحب کند و سال‌ها بعد، به عنوان مدیرعامل آن پلتفرم مدیریت داشت. یوتیوب اکنون به بخش مهمی از گوگل و آلفابت تبدیل شده و بیش از 10 درصد از کل درآمد این شرکت در سال گذشته را به خود اختصاص داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید