سودان لغو قانون تحریم رژیم صهیونیستی را مجاز اعلام کرد

    کد خبر :799209

کابینه سودان روز سه‌شنبه لغو قانون تحریم رژیم صهیونیستی مصوب سال ۱۹۵۸ که مورد تایید کشورهای عربی در آن زمان قرار گرفته بود، مجاز دانست.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، کابینه سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد، کابینه مجوز لغو “قانون تحریم اسرائیل” را صادر کرد.

کابینه در عین حال نیز گفت، موضع سودان در قبال تشکیل کشور فلسطین در چارچوب راه حل دو کشوری ثابت است و این قانون در جلسه مشترک شورای ریاستی و کابینه برای صدور مجوز نهایی جهت اجرایی شدن مطرح خواهد شد.

تاکنون در سودان قانون تحریم اسرائیل مصوب سال ۱۹۵۸ اجرا می‌شد و شامل ممنوعیت هر گونه قرارداد و معامله سودانی‌ها با افراد دارای تابعیت اسرائیلی و شرکت‌های متعلق به اسرائیل است و همچنین طبق این قانون، هرگونه تبادلات تجاری با دولت عبری و واردات کالاهای تولید شده در اسرائیل چه جزئی و چه کلی ممنوع بوده است.

همچنین طبق این قانون، برای متخلفان ۱۰ سال زندان به اضافه جریمه نقدی در نظر گرفته شده بود.

در ژانویه گذشته سودان در جریان سفر استیون منوچین، وزیر خزانه داری سابق آمریکا به خارطوم توافقنامه ابراهیم را با رژیم صهیونیستی امضا کرد.

در آوریل ۲۰۲۰ عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای انتقالی سودان و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پایتخت اوگاندا ملاقات کرده بود.

دسامبر ۲۰۲۰ نیز آمریکا نام سودان را از لیست تروریستی خود بعد از موافقت خارطوم با عادی سازی روابط با تل‌آویو خط زد.

منبع: ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید