سوئیس ایران را به بهانه جنگ اوکراین، تحریم کرد

    کد خبر :950828
سوئیس ایران را به بهانه جنگ اوکراین، تحریم کرد

به رغم رد ادعاها درباره حمایت پهپادی ایران از روسیه در جنگ اوکراین، سوئیس به بهانه حمایت از اوکراین یک شرکت و سه مقام ایرانی را تحریم کرد.

در حالی که فشارهای ضد ایرانی کشورهای غربی به بهانه‌های مختلف ادامه دارد، حالا سوئیس به تبعیت از اتحادیه اروپا در رابطه با ادعای ارسال پهپادهای ایران به روسیه، تحریم‌هایی علیه ایران اعمال کرد.

منابع رسانه‌ای سوئیسی شامگاه سه شنبه خبر دادند که دولت این کشور در رابطه با حمایت ایران از روسیه در جنگ اوکراین، تحرییم‌هایی علیه یک شرکت و سه مقام ایرانی اعمال کرد.

به گزارش تارنمای اینترنتی «سوئیس اینفو»، طبق بیانیه‌ای که دولت سوئیس منتشر کرد، این کشور «شرکت هوایی شاهد» وابسته به نیروی هوافضایی سپاه پاسداران، سرلشکر محمد حسیین باقری رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح به همراه حجت الله قریشی و سعید آقاجانی را تحریم کرد.

در بیانیه سوئیسی‌ها ادعا شده که به دلیل ارسال پهپاد به روسیه در جنگ اوکراین این شرکت و سه مقام ایرانی در فهرست سیاه ممنوعیت مسافرت و تجارت و توقیف دارایی‌ها قرار گرفتند.

«سوئیس اینفو» در گزارش خود به تکذیب مکرر مقام‌های ایرانی درباره ادعاهای ارسال پهپاد به روسیه در جنگ اوکراین اشاره کرد و نوشته است: «منتقدان می‌گویند که این تحریم‌ها، تا حد زیادی نمادین هستند».

این رسانه سوئیسی افزود: «سوئیس عضو اتحادیه اروپا نیست اما در اصول با تحریم‌های ۲۷ کشور (عضو اتحادیه اروپا) بعد از تهاجم روسیه به اوکراین موافقت کرده است».

اقدام سوئیس در پیروی از تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا علیه ایران به بهانه ارسال پهپاد به روسیه در شرایطی انجام شده که مقام‌های جمهوری اسلامی بارها به صراحت اعلام کرده‌اند که ایران به روسیه پهپاد ارسال نکرده است.

فارس

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. علی گفت:

    کشوری که خود توان استدلال ندارد وفقط خود رو پیرو آمریکا و دستورات اون دارد نباید چیزی گفت.
    روزی خود شان افسوس خواهند خورد.

دیدگاهتان را بنویسید