سه خودرو چینی برای عنوان خودروی سال جهان با هم رقابت می کنند

    کد خبر :1050754
خودروی چینی

هیئت داوران مسابقه خودروی سال جهان فهرستی از نیمه نهایی‌ها در رده اصلی و پنج مورد دیگر را ارائه کردند. برند چینی BYD به این مرحله رسیده، خودروهایش برای عنوان اصلی و پیروزی در سایر رده‌ها می جنگند.

بازتاب- یکی دیگر از نیمه نهایی‌ها کراس اوور Zeekr است. خودروهای شرکت کننده در مسابقه باید حداقل 10 هزار نسخه در سال تیراژ داشته باشند و از اول ژانویه 2023 تا 30 مارس 2024 در بازارهای حداقل دو کشور در دو قاره حضور داشته باشند. مدعیان عنوان خودروی سال BYD Seal، Ford Bronco، Hyundai Kona، Santa Fe، Kia EV9، Mazda CX-90، Subaru Crosstrek، Toyota Prius، VW ID بودند.

در میان مدعیان، چهار خودروی الکتریکی، چهار مدل با موتورهای احتراقی، یک خودروی هیبریدی و همچنین یک خودرو با تغییرات بنزینی و الکتریکی وجود دارد. BYD Dolphin چین نیز نامزد خودروی شهری سال شده و با خودروهایی مانند Lexus LBX، سوزوکی Fronx، Volvo EX30 و Abarth 500e رقابت می‌کند. خودروهای برقی کیا، فولکس واگن و ولوو در رده خودروهای برقی رقابت می‌کنند، جایی که با بی ام و i5 و مرسدس بنز EQE رقابت می‌کنند. در رده “ماشین برتر سال”، “5” از بایرن با سه مدل مرسدس بنز (EQE، CLE و E-class) و لکسوس LM رقابت می‌کند.

خودروی چینی

بی ام و M2 و XM، پورشه کاین توربو E-Hybrid، و همچنین Ioniq 5 N و فراری Purosangue، چهار کراس اوور و یک کوپه برای عنوان خودروی اسپرت سال رقابت می‌کنند. در نهایت زیباترین خودرو از میان خودروهای SUV فراری، فورد برانکو، تویوتا پریوس، ولوو EX30 و Zeekr X انتخاب خواهد شد. فینالیست‌های این رقابت در تاریخ 26 فوریه در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی خواهند شد و نتایج نهایی نیز اعلام خواهد شد.

خودرو BYD Seal همچنین می‌تواند اولین عنوان بین‌المللی خود را در پایان فوریه کسب کند زیرا این سدان در فهرست نهایی رقابت‌های خودروی سال اروپا قرار گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید