نژاد بهرام عنوان کرد

سه اقدام مهم شورا برای ساماندهی خیابان کارگر

  • اجتماعی
  • سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۹:۵۹
    کد خبر :529775
ساماندهی خیابان کارگر

عضو هیأت رییسه شورای شهر تهران گفت : برای ساماندهی خیابان کارگر در سه حوزه جداره، کف و مکان رویداد می‌تواند اقداماتی صورت گیرد.

زهرا نژادبهرام، رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران در جلسه مشترک کمیسیون شهرسازی با کمیسیون فرهنگی ضمن اشاره به همزمانی بررسی مصوبه خیابان کارگر، گفت: خیابان کارگر از خیابان‌های بزرگ شهر است و ارائه بخشی از این مصوبه ساماندهی آن، به شورا مربوط می‌شود.

او گفت: بخشی از این ارتباط به جداره برمی گردد؛ اینکه از چه جنس مواد استفاده کنیم که بیشتر با هویت کارگری ارتباط داشته باشد مهم است.

نژادبهرام به مکان رویداد اشاره کرد و گفت: خیلی لازم نیست داس و چکش بگذاریم؛ باید مفاهیم را زنده کنیم و هویت ظرفیت منحصر به فردیست که در فرآیند حاصل می‌شود؛ مگر میدان آزادی برای تجمع ساخته شده بودورودی شهر تهران بود و بخاطر اتفاقات تبدیل به میدان آزادی شد و در واقع رویداد به مکان هویت داد.

نژادبهرام تصریح کرد: اجازه دهیم در خیابان کارگر هم این اتفاق بیافتد؛ جداره، کف و مکان رویداد سه اقدام مهم است که می‌توانیم انجام و بقیه موارد را ارجاع دهیم.

رئیس کمیته شهرسازی شورای شهر تهران در ادامه این جلسه در خصوص بررسی لایحه بهره برداری از ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی بوستانهای بزرگ مقیاس، ضمن اشاره به کج سلیقگی تدوین کنندگان لایحه، گفت:

به گزارش مهر، بوستانها را باید از دو منظر بررسی کرد؛ سازه و فعالیت؛ اینکه چه نوع فعالیتی انتظار داریم چند منظوره و تک منظوره و…

او گفت: در لایحه باید ظرف سازه مشخص می‌شد. شاید اگر یک شهرساز در کنار تدوین کنندگان قرار گرفته بود، ابعاد مختلف موضوع بهتر مورد توجه قرار می‌گرفت.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر ضمن اعلام نگرانی خود نسبت به برگشت این لوایح، پیشنهاد کرد کارگروه مشترکی با فرصت یک ماهه تشکیل شود شاید نتیجه‌ای حاصل شود.

او گفت: با محورهای قانونی بعد از یکسال هنوز محدودیت‌های جدی از نظر سازه‌ای برای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی داریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید