جمع‌آوری تمام پله‌ برقی‌ های پایتخت

    کد خبر :1013372
جمع‌آوری تمام پله‌ برقی‌ های پایتخت

رئیس کمیته عمران شورای شهر پیشنهاد داد در قالب یک دو فوریت اعضای شورای شهر به جمع‌آوری کل پله‌های برقی‌ موجود در سطح شهر رأی دهند.

حجت الاسلام والمسلمین آقامیری در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه استفاده از پله‌های مکانیزه عابر پیاده به جز در موارد نادر در سطح معابر استفاده نمی‌شود، گفت: معمولا از پله برقی در مجتمع‌های تجاری، اداری و متروها استفاده می‌کنند و اینکه از این پله‌ها در فضای باز و در معرض باران و خاک باشد استفاده نمی‌کنند. به گونه‌ای که من یک بار به عینه مشاهده کردم که در حین تمیز کردن قطعات پله برقی حدود دو فرغون خاک از این پله برقی‌ها خارج شد.

وی با بیان اینکه نصب پله برقی در معابر توجیه فنی ندارد، گفت: عمده پله‌ها مستهلک شده‌اند و این حادثه زنگ خطری برای حوادث بعدی است که می‌تواند اتفاق بدتری رخ دهد چرا که اگر افراد روی آن بروند و چرخ دنده‌ها در برود ممکن است آدم را داخل بکشد و چرخ دنده‌ها بلای جان مردم شود.

وی افزود: از ابتدای شورای شهر پیشنهاد کردم که به جای پله برقی مکانیزه رمپ‌های هشت درصد ایجاد کنیم و مدیرعامل سازمان زیباسازی هم تاکید کرده که بیش از ۵۰ پل مکانیزه در سطح شهر تهران جمع‌آوری خواهد شد.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه پیشنهاد دارم که در قالب یک دو فوریت نسبت به جمع کردن کل پله برقی‌ها اقدام کنیم که این مصیبت از سر مردم باز شود، گفت: عمر بهینه پله برقی در فضای باز به نصف کاهش پیدا می‌کند و می‌دانید که قطعات یدکی ندارند و وقتی پله برقی خراب می‌شود قطعات را سرهم بندی می‌کنند.

وی افزود: بهتر است در قالب یک دو فوریت شهرداری را ملزم کنیم که در یک بازه شش ماه تا یکسال پله برقی‌های مکانیزه را جمع آوری و به جای آن رمپ یا انواع دیگر پله برقی‌هایی که معلولان هم بتوانند از آن استفاده کنند، بیاوریم.

ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید