سهمیه ایرانی‌ها برای اربعین، ۳۰ هزار نفر بیشتر شد

    کد خبر :843796
سهمیه ایرانی‌ها برای اربعین، ۳۰ هزار نفر بیشتر شد

در آستانه سفر نخست‌وزیر عراق به ایران، مصطفی الکاظمی ۳۰ هزار مجوز ویزای اربعین به سهمیه ایرانی‌ها اضافه کرد.

کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی عراق در نشستی در روز یکشنبه با ورود ۳۰ هزار زائر ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین از طریق فرودگاه‌های بین المللی عراق موافقت کرد. همچنین در این نشست با ورود ۱۰ هزار زائر از کشورهای عضو شورای همکاری و سایر کشورها به عراق برای شرکت در مراسم اربعین حسینی فقط از طریق فرودگاه‌های عراق موافقت شد.

رایزنی فرهنگی ایران در عراق اعلام کرد: پس از اعلام این خبر در جمهوری اسلامی ایران برای توزیع این سهمیه در بین موکب‌داران حسینی و کمیته‌هایی که وظیفه‌ای داخل عراق دارند، تصمیم‌گیری شد که این امر با برخی نارضایتی‌ها از سوی مردم این کشور همراه بود. همچنین مقامات ایرانی در استان‌های مرزی ایران در روزهای اخیر بر بسته بودن مرزهای زمینی تاکید کردند.

در همین راستا یک منبع بلندپایه در دفتر نخست‌وزیر عراق، از هدیه نخست‌وزیر این کشور به ملت ایران خبر داد و گفت: الکاظمی در اقدامی پیش از سفر خود به ایران، علاوه بر سهمیه‌ای که پیش از این کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی عراق برای جمهوری اسلامی ایران در نظر گرفته بود، ۳۰ هزار ویزای دیگر نیز به ملت ایران تقدیم کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت جمهوری اسلامی ایران برای دولت عراق و همچنین دوستی و وحدت ناگسستنی دو ملت، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، علاوه بر ۳۰ هزار ویزای اختصاص‌یافته به زائران ایرانی که پیش از این اعلام شده بود، ۳۰ هزار ویزای دیگر نیز به ملت کشور دوست و همسایه یعنی ایران هدیه کرد.

به گزارش ایسنا، پیاده‌روی اربعین روز دوشنبه به صورت رسمی طی مراسمی از رأس البیشه (جنوبی‌ترین قسمت منطقه الفاو در استان بصره) با شعار «از دریا تا قتل‌گاه» آغاز شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید