سنسورهای جدید CMOS کانن با کاربردهای تجاری معرفی شدند

    کد خبر :413679

کانن در نمایشگاه VISION سال ۲۰۱۸ آلمان از سنسورهای جدید CMOS خود برای پلتفرم تجاری رونمایی کرد.

سنسورهای تصویر یکی از مهم‌‌ترین قطعاتِ مورد توجه بسیاری از برندهای مطرح در محصولات مصرفی و راهکارهای صنعتی به‌شمار می‌روند. کانن آمریکا یکی از شرکت‌های پیشرو در ارائه‌ی راهکارهای نوین تصویربرداری دیجیتالی، سنسورهای CMOS جدید خود را برای عرضه در بازارهای صنعتی معرفی کرد.

تولیدکنندگان، ارائه‌دهندگان راهکار و شرکت‌هایی که مسئولیت مونتاژ را برعهده دارند، همواره در جستجوی قطعات پیشرفته‌ای هستند که بتواند محصولات و راهکارهایی منحصر‌به‌فرد ارائه بدهند؛ آن‌ها با معرفی سنسور جدید کانن، می‌توانند از این فناوری جدید برای توسعه‌ی محصولات و راهکارهای خود استفاده کنند. کازوتو اوگاما، مدیرعامل کانن آمریکا اعلام کرد:

چندین دهه است که کانن به‌عنوان شرکتی پیشرو در توسعه و ساخت سنسورهای CMOS پیشرفته با فناوری‌های پیشرفته در حال فعالیت است و تاکنون نیز توانسته محصولات منحصربه‌فردی را معرفی کند. کانن، سیر تکامل تدریجی را طی کرده است تا بتواند پلتفرم تجاری خود را توسعه دهد و با تجربه‌ی خوب خود به تقاضای بازار برای سنسورهای پیشرفته و راهکارهای تصویربرداری صنعتی با کیفیت بالا پاسخگو باشد.

کانن در راستای رویکرد جدید تجاری خود، از ۶ تا ۸ نوامبر ۲۰۱۸ (۱۵ تا ۱۷ آبان‌ماه) در اشتوتگارت آلمان در نمایشگاه VISION، حسگرهای جدید CMOS خود را معرفی کرد. سنسورهای جدید کانن کاربردهای متنوعی از جمله برای بینایی ماشین، بازرسی، نظارت، پهپادها، سیستم‌های نظارت بر ترافیک و سایر کاربردهای صنعتی دارند. سنسورهای معرفی‌شده‌ی کانن عبارتند از:

سنسور 3U5MGXS CMOS: به‌همراه شاتر الکترونیکی و سرعت خواندن پیکسل‌ ۱۲۰ فریم در ثانیه‌ دارای قابلیت ضبط سریع تصویر با مصرف کم انرژی است. سنسور جدید 3U5MGXS کانن، ۵ مگاپیکسلی است و می‌تواند تصاویری از افراد در حال حرکت با سرعت بالا و بدون اعوجاج بگیرد و برای کاربردهای صنعتی مانند تصویربرداری پزشکی و بازرسی قطعات در طول فرآیند تولید بسیار مناسب خواهد بود. در حال حاضر سنسور کانن 3U5MGXS به بازار عرضه شده و در دسترس قرار دارد.

سنسور CMOS 35MMFHDXSCA: سنسور دیگر کانن، دارای pixel pitch با ابعاد ۱۹ میکرون‌متر است که برای گرفتن تصاویر رنگی در محیط‌های بسیار کم نور که چشم غیرمسلح نمی‌تواند اشیا را تشخیص دهد، بسیار مناسب است. با کمک این سنسور جدید و تکنولوژی‌های جدید پیکسل و فناوری‌های مربوط به مدارهای خواندن پیکسل با وضوح ۲.۷۶ مگاپیکسل، می‌توان طیف گسترده‌ای از کاربردهای مختلف را برای ضبط تصویر با حساسیت فوق‌العاده بالا از جمله کاربردهای دفاعی، ستاره‌شناسی، نظارت و کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار داد. سنسور کانن 35MMFHDXSCA در حال حاضر در دسترس قرار دارد.

سنسور 120MXS CMOS: در چشم انسان یاخته‌های استوانه‌ای یا photoreceptors وجود دارد؛ نوعی یاخته‌ی گیرنده‌ی نور هستند که در انتهای چشم و در شبکیه قرار دارند. این یاخته‌ها در نور ضعیف تحریک می‌شوند. کانن با الگوبرداری از یاخته‌های استوانه‌ای، سنسور جدید ۱۲۰ مگاپیکسلی و ۹.۴ فریم بر ثانیه با فرمت فشرده APS-H معرفی کرده است. این سنسور برای کاربردهای بازرسی، نقشه‌برداری هوایی، علوم زیستی، بایگانی دیجیتالی و صنایع حمل‌و‌نقل کاربرد دارد. سنسور 120MXS در حال حاضر در دسترس قرار دارد.

سنسور CMOS 2U250MRXS: سنسور دیگر کانن، دارای سرعت خواندن ۱.۲۵ میلیارد پیکسل در ثانیه است و رزولوشنی فوق‌العاده بالایی برابر ۲۵۰ مگاپیکسل با فرمت APS-H دارد. با توجه به توسعه‌ی سنسور و کوچک‌شدن مدار و قدرت پردازش سیگنال پیشرفته‌ی این سنسور، شاهد وضوح بالای تصویر و نویز بسیار پایینی در آن خواهیم بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید