دوربین مقاوم، قدرتمند و سریع EOS 1D X Mark III کانن معرفی شد

    کد خبر :633205

دوربین EOS 1D X Mark III مدل قدرتمند دیگری از کانن است که برای عکاسان حرفه‌ای معرفی شده و قابلیت‌های پیشرفته‌ای ارائه می‌کند.

 

کانن از تولید دوربین EOS 1D X Mark III خبر داده که درواقع جانشین 1D X Mark II است. محصول جدید کانن دوربین پرچم‌دار DSLR به‌حساب می‌آید که از قدرت و سرعت و دوام بیشتر بهره می‌برد. کانن درباره‌ی این دوربین می‌گوید:دوربین EOS 1D X Mark III برای عکاسی و فیلم‌برداری از ورزش و حیات‌وحش ایدئال است. این پرچم‌دار DSLR با استفاده از بازخورد جامعه‌ی جهانی عکاسان از EOS-1D X و EOS-1D X Mark II طراحی و ساخته شده است.

 

در داخل دوربین 1D X Mark III یک حسگر CMOS قرار داده شده که کانن آن را ساخته است. همچنین، شاهد پردازنده DIGIC هستیم که کیفیت تصویر بهبودیافته‌ای در محدوده ISO تولید می‌کند. این دوربین می‌تواند عکس‌های ۱۰ بیتی HEIF را ثبت کند که در‌مقایسه‌با فایل‌های JPEG، دامنه‌ی داینامیکی گسترده‌تر و نمایش رنگی‌تری دارد. در‌زمینه‌ی فیلم‌برداری نیز، این دوربین از قابلیت ضبط 4K با سرعت ۶۰ فریم‌برثانیه برخوردار است.

 

 

فوکوس خودکار در این دوربین کانن ازطریق الگوریتم جدیدی ارائه شده است که باعث افزایش ثبات و ردیابی در هنگام عکس‌برداری ازطریق منظره‌یاب نوری و Live View می‌شود. همچنین، سیستم ردیابی موضوعی وجود دارد که از تکنولوژی یادگیری عمیق و هوش مصنوعی بهره می‌برد. این تکنولوژی برای کمک به ردیابی و فوکوس دقیق روی هر عکس ارائه شده است.

 

مدل 1D X Mark III در‌مقایسه‌با 1D X Mark II، از حسگر فوکوس خودکار جدیدی بهره می‌برد که هنگام استفاده از منظره‌یاب نوری، ۲۸ بار رزولوشن را در مرکز فریم ارائه می‌دهد. همچنین، با بهره‌گیری از Live View، فوکوس در ۵۲۵ ناحیه دراختیارتان خواهد بود که سیستم Dual Pixel CMOS AF آن را ارائه می‌دهد.

 

هنگام عکاسی تمام‌وقت در حالت AF و AE، عکاسان با سرعت چشمگیر ۱۶ فریم‌بر‌ثانیه رو‌به‌رو خواهند شد که با منظره‌یاب نوری و دیافراگم مکانیکی، به بیش از ۲۰ فریم‌بر‌ثانیه افزایش خواهد یافت. دوربین جدید کانن با وجود اسلات دوگانه‌ی کارت CFexpress، پنج‌برابر بافر عمیق‌تر دارد که می‌تواند تا ۱۷۰ تصویر RAW را با رزولوشن بالا و با سرعت ۱۴ فریم‌بر‌ثانیه ثبت کند.

 

1D X Mark III از قابلیت‌هایی چون اتصال Wi-Fi و بلوتوث و GPS بهره می‌برد و درنتیجه، انتقال فایل‌ها ازطریق اتصال اترنت داخلی یا فرستنده‌ی فایل بی‌سیم (WFT-E9) راحت‌تر است. به‌طور کلی، فرایند تنظیم و اتصال شبکه در این مدل، علاوه‌بر آسان‌تر‌بودن، با سرعت دوبرابر بیشتر از مدل 1D X Mark II ارائه شده است. همچنین، دوربین جدید از باتری LP-E19 بهره می‌برد و درمقایسه‌با مدل قبلی از عمر باتری بیشتری برخوردار است.

 

جنس بدنه 1D X Mark III از آلیاژ منیزیم است که دربرابر باد و باران و رطوبت مقاوم خواهد بود. علاوه‌براین، دکمه‌های خاصی برای سهولت استفاده در محیط‌های کم‌نور و روشن روی دوربین ارائه شده است. اگرچه طراحی ارگونومیک این دوربین برای عکاسانی آشنا نیست که قبلا از DSLR 1D استفاده کرده‌اند، کانن کنترل جدید انتخاب نقطه‌ی AF را در این مدل تعبیه کرده است. این کنترل به عکاسان امکان می‌دهد تا نقاط فوکوس خودکار خود را سریع و راحت‌تر انتخاب کنند. مشخصات کامل و قیمت‌گذاری و زمان عرضه‌ی دوربین 1D X Mark III به‌زودی اعلام خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید