سقوط شدید بیت کوین به دنبال سخت گیری دولت ها

    کد خبر :881796

سال 2022 برای ارزهای دیجیتال چندان خوش یمن نبوده و با افزایش تلاش دولت‌ها و  قدرت‌های اقتصادی در سراسر جهان برای محدود کردن آن‌ها، ارزش این ارزها با کاهش روبرو شده است. در ادامه این کاهش، بیت کوین طی 24 ساعت گذشته با کاهش بیشتر از 7 درصدی، به کانال 35000 دلاری افول کرد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_بیت کوین نسبت به بالاترین ارزش خود یعنی قله 68990 دلاری که در سال گذشته میلادی به دست آمد، سقوطی بیشتر از 40 درصدی را تجربه کرده و تنها از ابتدای سال جاری، بیشتر از 15 درصد افت کرده است. دیگر ارزهای دیجیتال نیز قصه مشابه و گاهی بدتری دارند.

اتریوم که دومین رمزارز باارزش موجود به حساب می‌آید، اکنون با قیمتی کمتر از 2600 دلار به فروش می‌رسد که کاهشی نزدیک به 11 درصد را نسبت به 24 ساعت گذشته نشان می‌دهد. اتریوم نیز نسبت به روزهای ابتدایی سال 2022، بیشتر از 20 درصد سقوط را تجربه کرده است.

سرمایه‌گذاران بعد از اعلام فدرال رزرو ایالات متحده آمریکا برای اتخاذ قوانین اقتصادی سخت‌گیرانه‌تر نسبت به دارایی‌های ریسکی‌تری همچون رمزارزها، با دیده تردید به این بازار نگاه می‌کنند. روز پنجشنبه نیز رویترز گزارش داد، بانک مرکزی روسیه قصد دارد استفاده و استخراج رمزارزها را محدود نماید. روسیه یکی از بزرگ‌ترین کشورهای جهان در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال به شمار می‌رود که این موضوع به اعتقاد بانک مرکزی، می‌تواند روی ثبات مالی این کشور تاثیر بگذارد.

چین نیز چند ماه پیش تمام فعالیت‌ها مربوط به معامله یا استخراج ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام کرد. کشور هند نیز از ماه‌ها قبل به دنبال اعمال محدودیت‌هایی در این زمینه بوده که هنوز آن‌ها را اجرایی نکرده است.

باید به این نکته اشاره کنیم که همه طرف‌ها نسبت به آینده ارزهای دیجیتال بدبین نیستند، شرکت بانکداری و خدمات مالی گلدمن ساکس پیش‌بینی می‌کند به دنبال پیشی گرفتن سهم بازار بیت کوین از طلا طی 5 سال آینده، قیمت آن به بیشتر 100 هزار دلار افزایش پیدا کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید