سقوط بورس ژاپن به دلیل ترس از اُمیکرون

    کد خبر :866807
سقوط بورس ژاپن به دلیل ترس از اُمیکرون

ترس از گونه جدید ویروس کرونا، بازار سهام ژاپن را با افت شاخص روبرو کرد. شاخص نیکی ۱۸۲.۲۵ واحد کاهش یافت و در عدد ۲۷۷۵۳.۳۷ به پایان رسید. شاخص تاپیکس نیز با افت ۰.۵۴ درصدی در عدد ۱۹۲۶.۳۷ بسته شد.

وزارت حمل و نقل ژاپن، دیروز به طور ناگهانی اعلام کرد که از شرکت‌های هواپیمایی می‌خواهد که رزرو پرواز‌های ورودی جدید را به مدت یک ماه متوقف کنند؛ اقدامی غافلگیرکننده که شهروندان و ساکنان خارجی را تحت تأثیر قرار داد. با تعلیق کلیه پرواز‌های ورودی به ژاپن، سهام خطوط هوایی این کشور نیز با افت چشمگیری مواجه شد.

اُمیکرون بر سایر بازار‌های جهانی نیز تاثیرگذار بوده است. بیشتر بازار‌های سهام کشور‌های حاشیه خلیج فارس در معاملات روز یکشنبه به شدت سقوط کردند. شاخص بورس عربستان نیز بزرگترین ضرر خود را در دو سال گذشته به ثبت رساند.

شاخص کل سهام عربستان سعودی ۴.۴ درصد تحت تأثیر ریزش ۳.۴ درصدی سهام بانک الراجهی و ۵.۳ درصدی سهام بانک ملی عربستان، کاهش یافت و ضرر داد.

شاخص اصلی سهام دبی (امارات) نیز ۴.۸ درصد ریزش کرد. همچنین سهم شرکت بزرگ «اعمار العقاریه» ۷.۹ درصد و سهام شرکت هواپیمایی العربیه امارات نیز ۷.۱ درصد سقوط کردند. خبر شناسایی سویه جدید کرونا، قیمت نفت را حدود ده دلار در هر بشکه کاهش داد که این میزان بزرگترین کاهش روزانه از آوریل ۲۰۲۰ است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش، سازمان بهداشت جهانی از شناسایی سویه جدید کرونا خبر داد و آن را نگرانی جدید نامید. منشا این گونه جدید منطقه جنوبی آفریقا اعلام شده است. با اعلام کشف این گونه، کشور‌های آمریکا، انگلیس، آلمان و ایتالیا مرز‌های هوایی خود را به روی مسافران آفریقای جنوبی بستند و بازار‌های جهانی نیز به این خبر واکنش دادند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید