سقوط آزاد طلا در بازار

    کد خبر :895089
سقوط آزاد طلا در بازار

پوتین در دیدار با الکساندر لوکاشنکو، همتای بلاروسی خود، گفت: «آنطور که مذاکره کنندگان با اوکراین گفته اند تغییرات مثبت وخاصی در گفتگوی طرفین به وجود آمده است.» اما جزئیاتی ارائه نکرد.

تا آخرین ساعات امروز طلا با ۰.۶ درصد کاهش به ۱۹۸۴ دلار و ۲۰ سنت در هر اونس رسید، اما همچنان آماده افزایش هفتگی حدود ۰.۸ درصدی است زیرا نگرانی‌ها در خصوص جنگ اوکراین سرمایه گذاران را نگران کرده است. قیمت طلای آمریکا نیز در بازار جهانی با ۰.۸ درصد کاهش به ۱۹۸۵ دلار رسیده است.

اوله هانسن، تحلیلگر ساکسو بانک، در یادداشتی گفت: بحران روسیه و اوکراین به افزایش قیمت فلزات گرانبها ادامه خواه داد که این امر به معنای تورم بالاتر، کاهش رشد و کاهش کمتر نرخ بهره بانک مرکزی باشد.

با افزایش تورم ایالات متحده در فوریه، شرط بندی ها مبنی بر اینکه بانک مرکزی نرخ بهره یک شبه خود را حداقل ۲۵ واحد پایه افزایش داد و به ۹۴ درصد رسید.

دیوید مگر، مدیر معاملات فلزات گرانبها در آمریکا می‌گوید: (برای طلا) بسیاری از عوامل بنیادی مثبت مانند تورم و اختلال در زنجیره تأمین همچنان باقی مانده اند… اما در کوتاه مدت ممکن است مقدار خوبی از آنها را وارد بازار کنیم.

بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده در آن روز افزایش یافت و هزینه فرصت نگهداری شمش غیر بازده را افزایش داد.

علیرغم ثبت رکورد در روز سه شنبه به دلیل ترس از اختلال عرضه روسیه، بزرگترین تولیدکننده پالادیوم قیمت این فلز با ۴.۹ درصد کاهش به ۲۷۸۵ دلار و ۱۸ سنت در هر اونس رسید و در مسیر کاهش ۷.۲ درصدی قرار گرفت.

به گزارش مهر، در همین حال، هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۵ دلار و ۸۲ سنت رسید. پلاتین با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۰۷۱ دلار و ۲۹ رسید این در حالی است که قرار بود بیشترین کاهش هفتگی خود از نوامبر را به ثبت برساند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید