سفیر جمهوری آذربایجان در تهران: برجام نتیجه زحمات شبانه روزی است که باید حفظ شود

    کد خبر :140159

سفیر جمهوری آذربایجان در تهران گفت: دولت این کشور همواره از برنامه جامع اقدام مشترک دفاع کرده چراکه برجام محصول و نتیجه زحمات شبانه روزی است که باید حفظ شود.

بنیاد حسین‌اف  به نشست سران کشورهای ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان که چهارشنبه گذشته در تهران برگزار شد و همچنین دیدارهای دو جانبه دکتر حسن روحانی و الهام علی اف اشاره کرد و یادآور شد: روابط ایران و جمهوری آذربایجان از چهارسال گذشته در حال توسعه است و رییس جمهوری دو کشور در این مدت 10بار دیدار کرده اند که از این ملاقات ها پنج بار در باکو بوده است که خیلی مهم است.
وی ادامه داد: بنا به ابتکار رییس جمهوری آذربایجان سال گذشته جلسه سه جانبه رییسان جمهوری ایران، آذربایجان و روسیه در باکو و دومین در تهران برگزار شد؛ حمل و نقل و انرژی از مهم ترین محورهای گفت و گو بود.
سفیر جمهوری آذربایجان با بیان این که روابط تهران – باکو در همه زمینه ها به خصوص سیاسی و اقتصادی در حال توسعه است، گفت: خط راه آهن جمهوری آذربایجان به ایران در طی 8 ماه راه اندازی و وارد خاک ایران شده است و ادامه آن در آستارا ایران در حال ساخت است که این نشان از رفت و آمدهای بیشتر و توسعه درهمه زمینه و بخصوص اقتصادی که به نفع دو کشور است، دارد.
سفیر جمهوری آذربایجان در تهران افزود:برپایی برنامه های فرهنگی مانند نمایشگاه عکس می تواند به شناخت مردم دو کشور از ظرفیت ها و توانایی ظرف مقابل کمک کند .
حسین اف همچنین به لغو دریافت روادید ایران برای اتباع جمهوری آذربایجان اشاره کرد و ادامه داد: از سال 2010 دولت ایران به صورت یک طرفه دریافت روادید را برای مردم جمهوری آذربایجان لغو کرد، دو سال گذشته نیز بنا به دستور رییس جمهوری آذربایجان قیمت روادید برای مردم ایران کاهش یافت و تسهیلاتی نیز برای صدور آن در نظر گرفته شد.
به گزارش ایرنا، دومین نشست سه جانبه دکتر حسن روحانی، ولادیمیر پوتین و الهام علی‌اف رییسان جمهوری ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان شامگاه چهارشنبه گذشته در تهران برگزار شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید