سفر گردشگری مرگبار به قلب تایتانیک

    کد خبر :1003641
تایتانیک

روز یکشنبه 18 ژوئن یا 29 خرداد زیردریایی گردشگری تایتان شرکت OceanGate با 5 سرنشین راهی لاشه کشتی غول پیکر تایتانیک در قلب اقیانوس می‌شود. یک سفر گردشگری مرگبار که تمامی 5 سرنشین را به کام مرگ کشاند.

بازتاب- به تازگی دریابان گاردساحلی امریکا آقای جان مائوگر بیان داشت که این سرنشینان براثر درون پاشی فاجعه‌بار جان خود را از دست دادند. او افزود:

“لاشه زیردریایی تایتان در فاصله 487 متری از تایتانیک در کف دریا از طریق دستگاه کنترل از راه دور کشتی Horizon Arctic به بیرون کشیده شد. در کنار این لاشه، برخی بقایای دیگر کشف شد که با بررسی صورت گرفته مشخص شد که محفظه فشار از بین رفت. “

 در حقیقت تایتان زیردریایی گردشگری شرکت OceanGate بوده و با دریافت مبلغ 250 هزار دلاری از گردشگران آنها را به کف دریا جهت بازدید از لاشه تایتانیک می‌برد. اما 5 سرنشین زیردریایی به شرح زیر هستند:

  • استاکتون راش ، مدیرعامل OceanGate و افسر سابق نیروی دریایی فرانسه
  • پل-هنری نارژوله متخصص دریانوردی
  • شاهزاده داوود تاجر پاکستانی-بریتانیایی به‌همراه پسرش سلیمان
  • هامیش هاردینگ از افرادی که به فضا هم رفت

تایتانیک

گفته شده این زیردریایی براثر فشار بالا آب از درون منفجر شد و تمامی 5 سرنشین در دم جان باختند. در سال‌های گذشته برخی متخصصان نسبت به این زیردریایی ابراز نگرانی کرده بودند اما شرکت OceanGate توجهی نشان نداد. وسیله نقلیه‌ای که با گیم کنترلر F710 لاجیتک آن را کنترل می‌کنند. پیش از این نیز دیوید لاچریج از کارکنان OceanGate این موضوع را فاش کرده بود اما اخراج شد.

این زیردریایی GPS نداشته و اطلاعات مسیر توسط کشتی پشتیبان به آن ارسال می‌شود. این زیردریایی در سفر اخیر خود مدت کوتاهی پس از حرکت دیگر نتوانست با کشتی ارتباط برقرار کرده و تیم‌های نجاتی از کانادا و امریکا برای یافتن آن متحد شدند. در حالی که این وسیله نقلیه دارای اکسیژن داخلی برای قابلیت تنفس سرنشینان است، اما در سفر قبل به دلیل درون پاشی منفجر شد و سرنشینان جان خود را از دست دادند. بنابراین ارتباطی با کاهش اکسیژن وجود ندارد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید