سر و کله آنفلوآنزا هم پیدا شد

    کد خبر :780231

سرپرست معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه از ابتلا و بستری شدن تعدادی از شهروندان ساوجی به دلیل ابتلا به بیماری آنفلوآنزای H۱N۱ خبر داد.

دکتر محمدمهدی مجتهدی سرپرست معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به بستری شدن تعدادی از شهروندان در بیمارستان‌ها به دلیل ابتلا به بیماری آنفلوآنزا اظهار کرد: با توجه به پیچیدگی و رفتار مبهم کرونا، دانشمندان و محققان نسبت به هم‌افزایی و هم‌پوشانی آنفلوآنزا و کرونا هراس دارند و نگرانند که هم‌پوشانی این دو بیماری منجر به بروز یک بیماری جدید دیگری شود و فاجعه جدیدی در دنیا و حتی کشورمان رقم بخورد.

وی بیان کرد: بیماری آنفلوآنزا مانند کرونا یک بیماری کشنده است و فرد مبتلا به این بیماری ممکن است به بیماری‌های دیگری نیز مبتلا شود و به سلامت خود آسیب وارد کند.

به گزارش ایسنا، مجتهدی با اشاره به اینکه آنفلوآنزا یک عفونت ویروسی است که می‌تواند موجب تب، سرفه، درد مزمن و علائم دیگر در بیمار شود، بیان کرد: آنفلوآنزا شامل گروهی از ویروس‌هاست و آنچه در در سال‌های اخیر موجب همه‌گیری در دنیا شده، نوع H۱N۱ است.

وی افزود: تب بالاتر از از ۳۷.۸ درجه، خستگی شدید، سردرد، بدن درد، سرفه، گلودرد و آبریزش بینی از علائم شایع این بیماری است. علائم آنفلوانزا می‌تواند خیلی ناگهانی بروز کند. اکثر افراد مبتلا به بیماری آنفلوانزا بدون آنکه دچار عوارض شوند بهبود پیدا می کنند اما آنچه که باعث شده این بیماری ایجاد خطر کند، عفونت شدید ریه است.

سرپرست معاونت درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: افردا بالای ۶۵ سال، کودکان کمتر از ۵ سال، مادران باردار و افراد مبتلا به بیماری زمینه‌ای در معرض خطر بیشتری هستند و البته تست تشخیص PCR برای تعیین ابتلا به ویروس وجود دارد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه انتقال ویروس از طریق ترشحات تنفسی، سرفه و عطسه انجام می شود، پیشگیری از ابتلا با شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون، دور ماندن از افراد مبتلا به بیماری با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در اماکن عمومی از مهم‌ترین شیوه‌های پیشگیری از بیماری است.

مجتهدی همچنین بر دقت در مصرف فرآورده‌های طیور به منظور پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا تاکید کرد و افزود: طبق توصیه وزارت بهداشت باید فقط از مرغ و تخم مرغ‌هایی که مهر و تاییدیه سازمان دامپزشکی یا وزارت جهاد کشاورزی دارند، استفاده شود و از خرید مرغ و خروس از مراکز زنده‌فروشی خودداری شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید