سریلانکا گروه «جماعت توحید» را عامل انفجارهای دیروز معرفی کرد

    کد خبر :524844
سریلانکا

وزیر بهداشت دولت سریلانکا اعلام کرد که بمب‌گذاری هتل‌‌ها و کلیساها که به مرگ 290 نفر و زخمی شدن 500 نفر دیگر منجر شد، توسط گروه موسوم به «جماعت توحید» صورت گرفته است.

وزیر بهداشت دولت سریلانکا روز دوشنبه یک گروه افراط‌گرا را به عنوان عامل بمبگذاری‌های مرگبار دیروز در این کشور متهم کرد.

در سلسله انفجارهای روز گذشته سریلانکا، حدود ۲۹۰ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۵۰۰ نفر دیگر نیز دچار سطوح مختلفی از جراحت شدند.

«راجیتها سناراتنی» وزیر بهداشت سریلانکا امروز (دوشنبه) گفت گروه محلی «جماعت توحید»، بمب‌گذاری‌های این کشور را سازماندهی کرده است.

به گزارش فارس، از طرف دیگر، دفتر ریاست‌جمهوری سریلانکا نیز «وضعیت اضطراری ملی» اعلام کرد که از نیمه‌شب دوشنبه آغاز خواهد شد.
رئیس‌جمهور سریلانکا همچنین از کشورهای خارجی درخواست کرده است که به این کشور در پیگیری ارتباطات بین‌المللی با این حملات کمک کنند.

در انفجارهای روز گذشته، چند کلیسا و هتل‌ در چند شهر سریلانکا هدف حمله قرار گرفتند. این انفجارها در حالی صورت گرفت که هزاران نفر در حال برگزاری مراسم جشن‌های «عید پاک» بودند.

راشاتودی به نقل از نیروهای امنیتی سریلانکا گزارش کرد دستکم ۳۲ تبعه خارجی در میان قربانیان این حادثه حضور داشتند که ملیت آنها، آمریکایی، انگلیسی، ترکیه‌ای، هندی، چینی، دانمارکی، هلندی و پرتغالی بوده است.

وی همچنین تصریح کرد که این بمب‌گذاری‌ها با کمک یک شبکه گسترده بین‌المللی انجام گرفته است و توضیح داد: «فکر نمی‌کنیم که این حملات توسط گروهی که محدود به این کشور هستند، انجام شده باشد. یک شبکه بین‌المللی وجود داشته است که بدون کمک آنها، چنین حملاتی پیش نمی‌رفته است».

«هارین فرناندو» وزیر ارتباطات سریلانکا در یک پیام توییتری یک یادداشت پلیس این کشور که مربوط به ۱۱ آوریل می‌شد را منتشر کرد.

در آن پیام، پلیس هشدار داده بود که گروه توحید جماعت در صدد بمب‌گذاری کلیساهای کاتولیک و کمیسیون عالی هند است.

طبق این گزارش، گروه جماعت توحید در سال ۲۰۰۴ بنیانگذاری شده است و در «تامیل نادو» شبه قاره هند مستقر است. ادعای دست داشتن این سازمان در حملات دیروز در حالی مطرح شده که هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید