سرنا ویلیامز از دنیای تنیس خداحافظی کرد

  • ورزشی
  • شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ ۱۲:۵۳
    کد خبر :937346
سرنا ویلیامز از دنیای تنیس خداحافظی کرد

اسطوره تنیس زنان جهان بامداد امروز با دنیای حرفه‌ای خداحافظی کرد.

به نقل از یاهو اسپورتس، سرنا ویلیامز در دور سوم مسابقات گرنداسلم یو اس اوپن در دیداری ۳ ساعته ۱ – ۲ نتیجه را به آلیا توملیانوویچ استرالیایی واگذار کرد و با حذف از رقابت‌ها همانطور که قبلا گفته بود رسما با دنیای حرفه‌ای خداحافظی کرد.

ویلیامز ۴۰ ساله که بسیار احساساتی شده بود، در حالی که می‌گریست، گفت: «از همه به خاطر تمام حمایت‌ها تشکر می‌کنم. فکر می‌کنم باید کمی بهتر بازی می‌کردم. از والدینم که به ورزشگاه آمده بودند هم متشکرم. من همه موفقیت هایم را مدیون آن‌ها هستم. از وینس خواهرم نیز متشکرم. اگر وینس نبود، سرنا هرگز سرنا نمی‌شد!»

سرنا ویلیامز از ۳ سالگی با راکت تنیس آشنا شد و او همواره دنباله رو خواهرش بود که قبل از او یکی از تنیسور‌های مطرح بود. او اولین بار سال ۱۹۹۹ فاتح گرنداسلم یو اس اوپن شد و اکنون با ۶ قهرمانی در این رقابت‌ها به این مسابقات در بخش زنان لقب «سرنا اسلم» داده اند. او همچنین ۷ بار در گرنداسلم استرالیا، ۳ بار در رولن گروس و ۷ بار در ویمبلدون قهرمان شده است.

این تنیسور راست دست در رقابت‌های مختلف در مجموع نزدیک به ۹۵ میلیون دلار جایزه نقدی گرفت و در ۸۵۸ مسابقه برنده شد و نتیجه ۱۵۴ بازی را نیز واگذار کرد. (رکورد شخصی ۸۴ درصد برد) ویلیامز که قهرمانی ۷۳ تورنمنت مختلف را کسب کرده است، اولین بار در ژوئیه ۲۰۰۲ برترین تنیسور رده بندی جهانی شد و با ۳۱۹ هفته صدرنشینی پس از اشتفی گراف و مارتینا ناوراتیلووا بیشترین صدرنشینی را تجربه کرده است.

او مدال طلا المپیک ۲۰۱۲ را نیز در کارنامه دارد.

قهرمانی در ۲۳ گرنداسلم؛ سرنا ویلیامز را پس از مارگارت کورت استرالیایی در رده دوم رکوردداران فتح این مسابقات مهم قرار داد.

صدا و سیما

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید