سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومانی وزارت نفت در جهت رفاه اجتماعی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اقدامت وزارت نفت در زمینه کمک‌های اجتماعی مناطق صاحب نفت و گاز گفت:با اینکه منابع مالی اندکی وجود دارد سعی شد به این امر توجه شود. قرار بود حدود ۳۴۰ میلیارد تومان در این بخش سرمایه گذاری شود که حدود ۲۵۰ میلیارد تومان آن تحقق یافته است.

علی کاردر با اشاره به اقدامات وزارت نفت در حوزه کمک‌های اجتماعی، تصریح کرد: این تصمیم توسط وزیر نفت اتخاذ شد که در مناطقی که نفت و گاز وجود دارد تا جایی که امکان دارد حداقل رفاه ممکن را فراهم کنیم. در این راستا اقداماتی مانند ساختن درمانگاه، ساختن مدارس، بهسازی راه‌های روستاها یا شهرهای کوچک، حوزه آب، پارک‌های ورزشی و… که در اقتصاد مقاومتی نیز به آن اشاره شده بود مد نظر است. با اینکه منابع مالی اندکی وجود دارد، سعی شد به این امر توجه شود. قرار بود حدود ۳۴۰ میلیارد در این بخش سرمایه گذاری شود که حدود ۲۵۰ میلیارد تومان در این بخش سرمایه گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران درمورد ساخت ۱۰ قلم کالای مورد نیاز صنعت نفت در داخل کشور تصریح کرد: تاکنون  تعدادی اقلام ساخته شد و مورد تست و بررسی قرار گرفته است. اعتقاد ما این است که اکثرشان به قراردادهای انبوه می‌رسد. یکی از اقلام نسبتا استراتژیک لوله های درون چاهی است که برای پارس جنوبی و برای گازهای ترش مصرف می شود و دوره تحریم خیلی در این زمینه به مشکل خوردیم. زیرا مجبور بودیم این لوله‌ها را از کشورهای مختلف با قیمت بالاتر تهیه کنیم.

کاردر به این سوال که ایران در ساخت چند درصد از  تجهیزات داخل توانایی دارد، پاسخ داد: از لحاظ ارزش کاری اعداد بزرگی از پروژه‌های صنعت نفت را در بر می‌گیرد و باید گفت بین ۷۵ تا ۸۰ درصد توانمندی لازم در داخل ایران وجود دارد که ارزش یک پروژه ایرانی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید