سرماخوردگی سخت و طولانی، علامت ابتدایی سرطان ریه

    کد خبر :941152
سرماخوردگی سخت و طولانی، علامت ابتدایی سرطان ریه

پزشکان می‌گویند سرماخوردگی‌های خیلی شدید و غیرقابل درمان ممکن است علائم ابتدایی ابتلا به سرطان ریه باشد که اگر زود تشخیص داده شود، به بهبود بیمار کمک خواهد شد.

به نقل از اکسپرس، تشخیص زودهنگام سرطان ریه می تواند برای جلوگیری از گسترش بیماری حیاتی باشد.

علائم اصلی بیماری معمولا تا زمانی که پیشرفت نکند، قابل تشخیص نیستند. اما علائم خفیفی وجود دارد که با رشد اولیه بیماری مرتبط است.

به گفته سرویس سلامت ملی انگلیس سرطان ریه در مراحل اولیه علائمی ندارد، اما با پیشرفت بیماری، چندین علامت مهم از جمله سرفه خونی و از دست دادن اشتها ممکن است ظاهر شود. اما پزشکان درباره علائمی که ممکن است با سرماخوردگی اشتباه گرفته شوند، هشدار می دهند.

انجمن قفسه سینه آمریکا گفته: علائم سرطان ریه می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. ممکن است فردی اصلا علائم نداشته باشد یا احساس کند برونشیت یا سرماخوردگی بدی دارد که درمان نمی شود. علائم دیگر سرفه ای است که به مرور بدتر می شود، تنگی نفس، درد قفسه سینه، صدای خشن و عفونت های منظم ریه است.

سرویس سلامت ملی انگلیس، علائم کمتر رایج سرطان ریه را تغییرات در ظاهر انگشتان، مانند انحنای بیشتر یا بزرگتر شدن انتهای آنها (به این حالت چاق شدن انگشتان می گویند)، مشکل در بلع (دیسفاژی) یا درد هنگام بلع، درد مداوم قفسه سینه یا شانه اعلام کرد.

سرطان ریه به احتمال زیاد پس از تشخیص زودهنگام یعنی زمانی که کمترین علائم را نشان می دهد، درمان می شود. با توجه به این موضوع، غربالگری سرطان ریه برای افرادی که در معرض خطر بالایی هستند، ضروری است.

مراکز درمان سرطان آمریکا گفته: برخی از علائم خفیف ممکن است بسته به اینکه کدام قسمت از ریه تحت تأثیر قرار گرفته، مشاهده شود. علائم اولیه سرطان ریه ممکن است یک سرفه خفیف یا تنگی نفس باشد.

پزشکان می گویند: افرادی که سیگار می‌کشند بیشترین خطر ابتلا به سرطان ریه را دارند، اگرچه سرطان ریه در افرادی که هرگز سیگار نکشیده‌اند نیز رخ می‌دهد. خطر ابتلا به سرطان ریه با مدت زمان و تعداد سیگارهایی که فرد مصرف کرده، افزایش می یابد. اگر فردی حتی پس از چندین سال سیگار کشیدن، سیگار را ترک کند، می‌تواند شانس ابتلا به سرطان ریه را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

البته پزشکان تاکید دارند برای اطمینان بیشتر، مراجعه به متخصصان و انجام آزمایشات بسیار مهم است.

 فارس

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید