«سرآشپز پوتین» به دخالت در انتخابات آمریکا اعتراف کرد

    کد خبر :951936
سرآشپز پوتین

«یوگنی پریگوژین» تاجر روسی نزدیک به رئیس جمهور روسیه که از او به «سرآشپز پوتین» نام می برند،روز دوشنبه اعتراف کرد که در انتخابات آمریکا دخالت کرده و در آینده نیز به مداخه خود ادامه خواهد داد.

دلیل نام بردن از او به عنوان سرآشپز پوتین این است که در بسیاری از قراردادهای تهیه غذای کرملین نقش داشته و سابق بر این روابطش را با گروه واگنر تکذیب کرده بود اما آمریکا او را به بهانه روابط احتمالی اش با مزدوران روس وابسته به گروه واگنر در فهرست تحریم های خود قرار داد.

به گزارش شفقنا به نقل از الجزیره، این اولین اعتراف در نوع خود از سوی شخصیتی است که واشنگتن رسما در حلقه کسانی قرار داده است که در تلاش برای تاثیر در سیاست آمریکا بوده اند.

پریگوژین در مطلبی در شبکه اجتماعی شرکت خود موسوم به «کانکورد» نوشت: «در انتخابات آمریکا مداخله کردیم و هنوز هم دخالت می کنیم و این دخالت را ادامه خواهیم داد. می دانیم چطوری این کار را به شیوه خاص خود و با دقت انجام دهیم.

این اظهارات ساعاتی قبل از انتخابات میان دوره ای آمریکا و در پاسخ به درخواست یک سایت خبری روسی برای اظهار نظر در این خصوص منتشر شد.

پریگوژین همچنین گفت: در طول عمیات بسیار دقیق خود، کلیه ها و کبد را به یکباره برخواهیم داشت. او مشخص نکرده است که منظورش از این موضوع دقیقا چیست و هیچ اظهارنظری درباره این واکنش مبهم خود منتشر نکرده است.

موضع پریگوژین در پاسخ به سوالی پیرامون اتهاماتی مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات میان دوره ای که قرار است فردا در آمریکا برگزار شود، بیان شد؛ انتخاباتی که مسکو در چارچوب بحران خود با واشنگتن به دقت زیر نظر می گیرد.

این تاجر نزدیک به ولادیمیر پوتین از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم شده است. او سالهاست به دخالت در انتخابات آمریکا بویژه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی متهم شده است. وی همچنین متهم است که با راه اندازی ارتش های الکترونیکی به دنبال تاثیر روی رای دهندگان آمریکایی بوده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید