سدان الکتریکی «جک» با محدوده حرکت 500 کیلومتر معرفی شد

  • خودرو
  • چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ ۱۱:۲۰
    کد خبر :233946

جک یا جی‌ای‌سی، یکی از چندین برند بزرگ خودروسازی چینی که می‌توان محصولات آن را به واسطه کرمان موتور در داخل کشور تهیه کرد، به تازگی از یک خودروی سدان الکتریکی پرده‌ برداری کرده است که در ادامه توجه شما را به جزییات آن جلب می‌کنیم.

خودروی سدانی که شرکت خودروسازی جی‌ای‌سی به تازگی معرفی کرده است، با نام iEV A50 شناخته می‌‌شود که در طراحی ظاهری آن شاهد جلوپنجره‌ای تقریبا بسته با لهجه‌های آبی رنگ هستیم که باعث ایجاد تنوع در طراحی ظاهری این خودرو شده است، هرچند برای دسترسی به سوکت شارژ اتومبیل، باید همین جلوپنجره را باز کرد و کابل شارژ اتومبیل را متصل کرد. اما در عقب خودرو شاهد یک طراحی ساده و اتوکشیده هستیم که قسمت پایین سپر آن به رنگ آبی درآمده و در دو گوشه آن هم چراغ‌های شب نما و مجرای هدایت کننده هوا کار شده است.

از بحث طراحی خارج شویم، به اطلاعات فنی اتومبیل خواهیم رسید که در مرحله اول، شامل طول 4590 میلی متر، عرض 1765 میلی متر، ارتفاع 1490 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2710 میلی متر می‌شود که برای تامین انرژی مورد نیاز آن برای حرکت، از مجموعه باتری‌های لیتیوم یون 60 کیلووات ساعت استفاده شده است که با یکبار شارژ کامل آنان، می‌توان به حداکثر محدوده حرکت 500 کیلومتر دسترسی پیدا کرد، هرچند تخمین زده می‌شود که در شرایط واقعی، این محدوده حرکتی به مرز 400 کیلومتر خواهد رسید که باز هم یک عدد قابل قبول خواهد بود.

علاوه بر این، مجموعه باتری‌های کوچک‌تر 47 کیلووات ساعت هم در نظر گرفته شده است که می‌تواند محدوده حرکت 330 کیلومتر به همراه داشته باشد.

به گزارش پرشین خودرو، طبق ادعای شرکت خودروسازی جک، باتری‌های اتومبیل در عرض تنها 1.5 ساعت، می‌تواند 80 درصد از انرژی خود را برای تحرک یک موتور الکتریکی 150 اسب بخاری احیا کند که در قوی‌ترین حالت خود، می‌تواند سقف سرعت 150 کیلومتر بر ساعت را به همراه داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید