سخنگوی حزب اعتدال و توسعه: لاریجانی وامدار کسی نیست

    کد خبر :297709

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: من کاری به آینده سیاسی آقای لاریجانی ندارم اما در کل براساس انتخابات داخلی هر سال مجلس نمی توان نسخه ای برای انتخابات ریاست جمهوری آینده پیچید و گفت در سال 1400 یک نفر محو شد.

علی سبحانی فر درباره وضعیت سیاسی علی لاریجانی به استناد ریزش شدید آرای او در انتخابات سال سوم هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی به نامه نیوز گفت: عرصه سیاسی ایران به گونه ای است که یک شخصیت سیاسی با بیان یک جمله عصر جدیدی برایش به وجود می آید یا آنکه برعکس عصرش افول می کند اما هیچ کدام اینها همیشگی نیست یعنی بعد از مدتی می تواند اوضاع عوض شود.

وی با اشاره به فراز و فرودهای زندگی مرحوم هاشمی رفسنجانی افزود: به استناد نتیجه انتخابات سال سوم هیأت رئیسه مجلس دهم نمی توان عصر سیاسی یک شخصیت را تمام کرد و عصر سیاسی یک شخصیت را گشود.

این نماینده اعتدالی مجلس دهم در پاسخ به تحلیل کسانی که معتقدند دوره افول علی لاریجانی در عرصه سیاسی کشور شروع شده و به همین دلیل او دیگر در انتخابات مجلس 98 و ریاست جمهوری 1400 شرکت نمی کند، یادآور شد: آنهایی که چنین تحلیلی را بیان می کنند از فضای سیاسی کشور فاصله دارند چون بارها شاهد بودیم ظرف چند روز معادلات سیاسی کشور متحول شده است بنابراین چنین پیشگویی های خیلی نامقدار است.

وی افزود: من کاری به آینده سیاسی آقای لاریجانی ندارم اما در کل براساس انتخابات داخلی هر سال مجلس نمی توان نسخه ای برای انتخابات ریاست جمهوری آینده پیچید و گفت در سال 1400 یک نفر محو شد چون تجربه نشان می دهد ظرف کمتر از یک ماه تحولی در صحنه سیاسی کشور ایجاد می شود که افراد گمنامی، نامدار و در عوض افراد صاحب نام، بی نام می شوند بنابراین اگر کسی هم نسخه ای بنویسد، مطمئنا حساب و کتابش غلط از آب در می آید.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به آن دسته از نمایندگان تندرو عضو فراکسیون ولایی که می گویند «لاریجانی وامدار ما شده است»، گفت: لاریجانی وامدار هیچ کس نیست. او به لحاظ شخصیتی اش رأی آورد، جریان های مختلف رفتند در یک تلاطمی قرار گرفتند اما بعد به این رسیدند که لاریجانی در این فضا باید دوباره رئیس مجلس شود.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه درباره تضعیف گفتمان اعتدال و در عوض تقویت گفتمان تندروهای سیاسی همچون جبهه پایداری در عرصه سیاسی کشور گفت: فضای تندروی خواه جبهه پایداری باشد یا اصلاح طلبی تمام شده است و گرایش اجتماعی دیگر به چنین ادبیاتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مردم از تندروی های سیاسی خسته و بیزار شدند افزود: مردم دنبال معیشت و آرامش هستند و نمی خواهند کسانی سرکار بیایند که دائم در داخل و خارج دنبال درگیری و چالش هستند بنابراین همچنان کف جامعه گفتمان آرامش بر مبنای اعتدال را می طلبد.

سبحانی فر درباره نمره جامعه به عملکرد گفتمان اعتدال اظهار کرد: دوره ای بود که تریبون ها گفتمان اعتدال را می کوبیدند اما بعد دیدند، دارند نظام را می زنند. مردم جنگ و جدال های داخلی و خارجی مربوط به قبل دولت تدبیر و امید را فراموش کردند بنابراین آثار عملکرد اعتدال را در فضای آرامش و امنیت ظرف 5 سال گذشته لمس کردند.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام افزود: امروز وحدت و همدلی بین گروه های سیاسی با هدف حفظ نظام بیش از پیش باید تقویت شود و توجه به اقتصاد و معیشت مردم در اولویت قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید