ستاره ایرانی پورتو بازیکن آزاد شد؟

  • ورزشی
  • دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ ۱۸:۲۱
    کد خبر :1045430
طارمی
مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو در پایان فصل جاری بازیکن آزاد خواهد شد.

 با پایان یافتن سال ۲۰۲۳ میلادی و باز شدن پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی جاری، باشگاه‌ها از بامداد امروز (دوشنبه ۱۱ دی) این فرصت را دارند تا به‌طور رسمی با باشگاه‌های دیگر بر سر جذب بازیکنان مدنظر خود وارد مذاکره شوند، یکی از این بازیکنان مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو است.

طارمی ۳۱ساله که چهارمین سال حضورش در پورتو را تجربه می‌کند، تا تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ (۱۰ تیر ۱۴۰۳) تحت‌قرارداد باشگاه پورتو است، اما طبق قوانین فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) آزاد است که از همین امروز با باشگاه‌های دیگر وارد مذاکره شود و حتی پیش‌قرارداد ببندد.

پرسش اینجاست؛ آیا مهدی طارمی بازیکن آزاد (Free agent) حساب می‌شود؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که بازیکن آزاد به فردی خطاب می‌شود که دیگر تحت‌قرارداد باشگاهی نباشد و ازآنجایی که طارمی تا پایان ماه ژوئن با پورتو قرارداد دارد، او بازیکن آزاد حساب نمی‌شود و تنها می‌تواند به‌طور قانونی با باشگاه‌های دیگر مذاکره کند.

طارمی در زمان حاضر جزو آن دسته بازیکنانی است که می‌توانند با باشگاه‌های دیگر به‌طور قانونی مذاکره کنند و در پایان فصل به‌عنوان بازیکن آزاد راهی تیمی دیگر شوند که به آن انتقال رایگان (Free Transfer) گفته می‌شود و باشگاه بعدی‌اش رقمی را بابت جذب او پرداخت نمی‌کند و تنها مسئول پرداخت حق و حقوق بازیکن خواهد بود.

مهاجم ایرانی پورتو تاکنون در ۱۷۱ بازی از رقابت‌های مختلف برای این تیم پرتغالی به میدان رفته و کنار به ثمر رساندن ۸۶ گل، ۵۳ پاس‌گل هم برای هم‌تیمی‌هایش ساخته است.

گفته می‌شود باشگاه اینتر مشتری اصلی مهاجم ۳۱ساله پورتو است و قصد دارد کار انتقال او را به‌عنوان بازیکن آزاد در پایان فصل در همین ژانویه نهایی کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید