سالار عقیلی: از من می‌پرسند چرا با جوانان کار می‌کنی؟

    کد خبر :582713

جدیدترین آلبوم سالار عقیلی «نگار» با آهنگسازی شایان کریمی عصر دیروز در شهر کتاب الهیه در تهران رونمایی شد.

سالار عقیلی در بخشی از صحبت‌هایش درباره آلبوم جدیدش گفت: «از روز اول که این قطعه نگار را شنیدم آن‌را دوست داشتم و اصلا همین قطعه باعث شد که خواندن این مجموعه را بپذیرم. قطعه برگ ریزان را هم در این آلبوم به استاد ناصر ملک مطیعی تقدیم کردیم و دیگر قطعه مورد علاقه من در این آلبوم است. این مجموعه بعد از انتشار قطعا یکی از موفق‌ترین آلبوم‌ها خواهد شد و آهنگسازی آن‌را آقای شایان کریمی هنرمند جوان و سی ساله بر عهده داشته است که از جوانان بسیار مستعد هستند. برخی تنظیم‌های این اثر به هر حال در ابتدا برای من تازگی داشت. حتی قطعه‌ای که در آن گیتار الکتریک استفاده شده بود و من در ابتدا کمی در این باره موضع داشتم ولی به مرور و با چند بار گوش دادن حس کردم که اثر زیبایی خاصی را به لحاظ شنیداری دارد و قبول کردم بخوانم.»

شایان کریمی آهنگساز این اثر نیز درباره «نگار» گفت: «آلبوم نگار یکی از متفاوت‌ترین آثاری است که من کار کرده‌ام. به جرأت می‌توانم بگویم متفاوت‌ترین اثر با صدای آقای عقیلی هم هست. در این آلبوم و در حوزه موسیقی تلاش کرده‌ایم که فضایی کاملا ساختارشکنانه را تجربه کنیم. این آلبوم حدود چهار سال پیش مراحل تولیدش آغاز شد. در مقاطعی و پس از شنیدن قطعاتی از آلبوم آقای عقیلی پس از شنیدن برخی قطعات که در تنظیم آنها از گیتار الکتریک استفاده شده بود، ایشان کمی نگران بودند و مقاومت می‌کردند که تتظیم تغییر کند. ولی به مرور ماجرا عوض شد و این اثر یکی از بهترین آثار این آلبوم شد.»

به گزارش ایسنا، سالار عقیلی در آخرین بخش از صحبت‌های خود در این مراسم رونمایی گفت: «تقریبا هر روز آثار و قطعات زیادی از سوی هنرمندان جوان برای همکاری با بنده ارسال می‌شوند و ما هم گوش می‌کنیم و تصمیم می‌گیریم. ولی وقتی آقای شایان کریمی قطعه نگار را برای اولین بار برای من فرستادند، آن زمان ۲۶ ساله بودند. من با تصور اینکه به هر حال کار یک جوان تازه کار است به اثر گوش کردم. به مرور توانستم با آن ارتباط برقرار کنم و در همفکری با همسرم متوجه شدم که ایشان هم با کار ارتباط برقرار کرده است. الان در مصاحبه‌ای از من پرسیدند که چرا با جوانان کار می‌کنی؟ و من هم در پاسح گفتم که چه اشکالی دارد؟ شاید اثر یک فرد ۱۰ ساله بتواند همه‌گیر شود و به موفقیت برسد. استاد پرویز یاحقی در سن ۱۸ سالگی اثر «امید دل» را برای استاد آواز ایران استاد غلامحسین بنان ساخت و در آن زمان کشور با این اثر تکان خورد. قطعا سن و سال ملاک خوبی برای فعالیت هنری نیست. اساتید بسیاری مثل استاد فرهاد فخرالدینی، ارشد طهماسبی، فریدون شهبازیان و کیوان ساکت دست من را گرفتند و وقتی من ۱۶ سالم بود به من لطف داشتند. آنها آن زمان از من حمایت کردند و من امروز در این جایگاه هستم. من حمایت از جوانان را وظیفه خودم می‌دانم.»

آلبوم «نگار» در هشت قطعه تولید شده که تمامی اشعار از سروده‌های «سعید رمضانی» است. این آلبوم توسط انتشارات «شمع و مه» و انتشارات «آماج هنر» تهیه و تولید و از امروز عرضه شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید