ساعت پیکسل واچ گوگل سال 2022 از راه می رسد

    کد خبر :867152

سایت Business Insider امروز به نقل از یک منبع موثق و داخلی اعلام کرد که گوگل بالاخره کار تولید نخستین ساعت هوشمند خود را آغاز کرده است و قصد دارد آن را در سال آینده میلادی روانه بازار کند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_ در سال‌های اخیر شایعات مختلف در مورد تولید و عرضه این ساعت هوشمند بارها و بارها به گوش رسیده اما به نقل از این سایت خبری، این بار ساخت این ساعت قطعی است. در حالی که گوگل در طی سال‌های اخیر تحت برند و نام پیکسل گوشی‌های هوشمند مختلفی را تولید و همچنین به تازگی محصولات دیگری همچون هدفون و شارژر را هم تحت این برند عرضه کرده است اما تاکنون شاهد ساخت ساعت هوشمند از سوی این شرکت نبوده ایم. این در حالی است که این شرکت از سال 2014 تاکنون یک پلتفرم و سیستم عامل اختصاصی برای ساعت‌های هوشمند در اختیار دارد. همچنین برای نخستین بار در همان سال‌ها بود که شایعه تولید یک ابزار هوشمند اختصاصی توسط این شرکت به گوش رسید.

اما اکنون به نظر می‌رسد که بالاخره مراحل تولید این ساعت هوشمند آغاز شده است و باید تا چند ماه دیگر شاهد معرفی و عرضه این محصول به بازار باشیم. بنابر اطلاعات منتشر شده از سوی سایت معتبر Business Insider، ساعت هوشمند گوگل در حال حاضر با کدنام Rohan شناخته می‌شود و تیم سخت افزاری گوگل در برند پیکسل به صورت اختصاصی مشغول طراحی آن است و شرکت Fitbit در مراحل ساخت آن دخالتی ندارد. اوایل سال جاری میلادی بود که گوگل شرکت Fitbit را با پرداخت 2.1 میلیارد دلار خریداری کرد.

هنوز مشخص نیست که این ساعت در هنگام عرضه چه نامی خواهد داشت و Business Insider نیز به صورت ویژه اعلام کرده است که نام پیکسل واچ هنوز برای آن تایید نشده است. قرار است این ساعت هوشمند از نظر ساختار و درون مایه به گوشی‌های پیکسل گوگل شباهت داشته باشد. انتظار می‌رود این ساعت هوشمند نسبت به محصولات عرضه شده تحت برند Fitbit قیمت بیشتری داشته باشد و به صورت مستقیم با ساعت‌های اپل واچ وارد رقابت شود. به این ترتیب انتظار می‌رود این ساعت در هنگام عرضه حداقل 350 دلار قیمت داشته باشد.

گفته می‌شود ساعت گوگل قرار است دارای قابلیت‌ ردیابی و اندازه‌گیری علائم سلامتی باشد و در کنار شمارش گام‌‌ها بتواند میزان ضربان قلب کاربران خود را هم اندازه‌گیری کند. گوگل همچنین قصد دارد با ترکیب قابلیت‌ نرم افزاری ساعت‌های Fitbit با سیستم عامل Wear OS، آن‌ها را از طریق این ساعت خود در دسترس کاربران و علاقه‌مندان قرار دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید