سازمان اطلاعات داخلی آلمان:باید انتظار حملات تروریستی جدید در آلمان را داشته باشیم

  • سیاسی
  • جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ۱۴:۳۸
    کد خبر :174707

رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان نظارت بر همه عناصر خطر در کشور را دشوار ارزیابی کرده و تاکید کرد: ما باید انتظار حملات تروریستی جدید در کشورمان را داشته باشیم.
در ماه دسامبر سال گذشته “انیس العامری” تونسی با کامیونی به بازارچه کریسمسی در برلین حمله کرده که طی آن تعداد زیادی از شهروندان آلمانی زخمی و کشته شدند. بعد از این حادثه با توجه به اینکه عامری به عنوان یک عنصر خطر شناخته شده بود انتقادهای زیادی به سازمان های امنیتی وارد شد مبنی بر اینکه می توانستند از این حمله تروریستی جلوگیری به عمل آورند.

“هانس گئورگ ماسن”، رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی “میتل دویچه سایتونگ” به این مسئله پرداخته و گفت: سازمان اطلاعات داخلی آلمان در حادثه مربوط به عامری کم تر دخالت داشته است و وی تا همین اواخر پرونده ای مربوط به اتحادیه پلیس آلمان بود. یک مدیریت کارآمد برای شرایط خطر اهمیت زیادی دارد و در سال های اخیر این مسئله بهبود یافته است.

وی در ادامه این گفت‌وگو تصریح کرد که در پرونده هایی مانند انیس العامری همواره این مسئله مورد ارزیابی قرار می گیرد که این فرد تا چه اندازه خطرناک است و کدام و چه مقدار منابع باید برای آن صرف شود. سازمان های امنیتی نمی توانند در همه موارد این چنینی مراقبت از راه دور را انجام دهند. باید این پرونده ها اولویت بندی شده و خطرات خاص برطرف شود.

وی خطاهای سازمان های امنیتی در پرونده انیس العامری را رد کرده و گفت: در این موارد ما تنها می توانیم اطلاعاتی که داریم به عنوان اساسی برای یک تصمیم گیری در نظر بگیریم. ما نمی توانیم ببینیم در ذهن یک اسلام گرای افراطی چه می گذرد. پتانسیل های اسلامی و افراطی در آلمان تقریبا 1900 نفر هستند. با توجه به این مسئله ما باید به طور کلی انتظار یک حمله تروریستی احتمالی را در هر زمان داشته باشیم. این مسئله ناراحت کننده است.

وی در ادامه گفت: ما یک دولت مشروعه آزاد هستیم. ما نمی توانیم و نمی خواهیم یک نفر را که به عنوان عنصر خطر مشخص شده است اما هنوز هیچ جرمی را مرتکب نشده به سادگی دستگیر کنیم و یا همیشه تحت نظارت قرار دهیم یا بازداشت خانگی کنیم.

ماسن در این باره که با توجه به فصل باز شدن بازارهای کریسمس آیا شما نگران هدف قرار گرفتن دوباره این بازارچه ها از طرف تروریست ها نیستید گفت: سازمان های امنیتی بیدار و هوشیار بوده و به خوبی آماده اند. این سازمان ها از سال گذشته و بخصوص بعد از حمله تروریستی در برلین برخی اقدامات را انجام داده اند تا از این بازارچه ها بهتر حمایت کرده و از حملات تروریستی جلوگیری کنند. با این حال تروریست ها به دنبال اهداف نرمی هستند که با ابزار ساده به شمار زیادی از انسان ها را آسیب وارد کنند. همچنین بازارچه های کریسمس در گذشته به چنین اهدافی تعلق داشتند.

به گزارش تسنیم با توجه به شرایط امنیتی در آلمان وزارت کشور از بزرگترین اقدامات تجهیزاتی تاریخی در پلیس این کشور خبر داده است.

“توماس دمایزیر”، وزیر کشور آلمان اعلام کرده است که در حال حاضر 826 وسیله نقلیه جدید برای طیف گسترده ای از عملیات ها در سال جاری تهیه شده است.

به گفته وزیر کشور آلمان، پلیس در دوران تهدیدات دائمی، امنیت در کشور را تضمین می کند. پلیس به پرسنل خوب، مدرن ترین ابزار عملیاتی و اختیارات کافی نیاز دارد.

بر اساس اطلاعات وی در حال حاضر پلیس آلمان حدود 45.500 نیرو دارد که تا سال 2020 باید 7300 جایگاه شغلی دیگر به آن اضافه شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید