ساخت‌ خط‌لوله نورد استریم۲ در آب‌های آلمان آغاز شد

    کد خبر :359441

فاز آماده‌سازی عملیات ساخت و ساز خط‌لوله نورد استریم ۲ برای انتقال گاز روسیه به اروپا، علی‌رغم تهدید آمریکا به تحریم، درحال حاضر در آب‌های ساحلی آلمان در حال انجام است.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، فایننشال تایمز از قول آلکسی میلر، رییس شرکت دولتی انحصاری گاز روسیه، گازپروم، نوشت که فاز آماده‌سازی عملیات ساخت و ساز خط‌لوله نورد استریم ۲ برای انتقال گاز روسیه به اروپا، علی‌رغم تهدید آمریکا به تحریم، درحال حاضر در آب‌های ساحلی آلمان در حال انجام است.

خط‌لوله گاز نورد استریم ۲ عرضه گاز طبیعی روسیه از طریق دریای بالتیک به آلمان را دو برابر می‌کند و ترانزیت آن از طریق اکراین را کاهش می‌دهد.

سخنگوی پروژه نورد استریم ۲، درحالی‌که ساخت و سازها در آب‌های قلمروی آلمان را آماده‌سازی توصیف کرد گفت: این قسمت از پروژه ارتباط سایت زمینی لامبینت را به خط‌لوله آب‌های عمیق‌تر وصل می‌کند.

به طور هم‌زمان فعالیت‌های عمرانی در حفر گودال زیر آب، برای نگهداری لوله در منطقه آب‌های کم‌عمق، در نزدیکی منطقه اتصال خشکی، آغاز شده است.

درحالی‌که فنلاند، آلمان، روسیه و سوئد ساخت این خط‌لوله ۱۲۰۰ کیلومتری را تایید کرده‌اند، دانمارک هنوز موافقت خود با این پروژه را اعلام نکرده است، اما با مسیر جدیدی که برای این طرح ارائه شده و آن را از منطقه تجاری آزاد دانمارک عبور می‌دهد، وتوی آن برای این کشور سخت‌تر شده است.

برخی کشورها که در صدر آنها اوکراین قرار دارد، از ترس از دست دادن درآمدهای ترانزیتی خود از انتقال گاز روسیه، با این پروژه مخالفت کرده‌اند.

این پروژه همچنین با مخالفت شدید و تهدید به تحریم ایالات‌متحده روبرو شده است. آمریکا هشدار داده است که این پروژه آلمان را به روسیه وابسته می‌کند. آلمان اما اصرار دارد که این پروژه فقط تجاری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید