با افترای ۲ نشریه راست گرا؛

سابقه کارگردان نماینده فرانسه در اسکار برای خلافکاری دردسرساز شد

    کد خبر :664114
سابقه کارگردان نماینده فرانسه در اسکار برای خلافکاری دردسرساز شد

سابقه کارگردان فیلم «بینوایان» که به عنوان نماینده فرانسه راهی اسکار شده و در فهرست اولیه هم جای گرفته، برایش دردسر ساز شده و اعتراض‌هایی را در داخل برانگیخته است.

 

لادج لی کارگردان فیلم پرفروش «بینوایان» فرانسه که به لیست کوتاه اسکار هم راه پیدا کرده طی چند روز گذشته به دردسر افتاده چون ۲ نشریه فرانسوی به دروغ گزارش دادند که او متهم به نقش داشتن در یک پرونده تلاش برای قتل بوده است.

 

لی که با ساختن نخستین فیلم خود توانست جایزه هیأت داوران فستیوال کن را از آن خود کند و در باکس آفیس فرانسه بسیار موفق بوده، حالا از مجله‌های Valeurs Actuelles و Causeur که هر ۲ دیدگاه‌های به شدت راست‌گرا دارند، شکایت کرده است. او گفته آن‌ها مرتکب «افترا» و «دروغ‌گویی نژادپرستانه» شده‌اند.

 

با این حال، در هفته‌ای که گذشت روزنامه چپ‌گرای فرانسوی لیبراسیون گزارش کرد که لی در حقیقت در سال ۲۰۰۹ به جرم دست داشتن در یک پرونده آدم‌ربایی محکوم شده و یک حکم زندان سه ساله دریافت کرده بود. لی در تلاش خود برای درخواست تجدیدنظر پرونده در سال ۲۰۱۲ ناموفق بود و ۲ سال به زندان افتاد.

 

مقاله لیبراسیون همچنین تأیید کرد که لادج لی در ارتباط با ۲ اتهام دیگر هم پیش‌تر محکوم شده بود.

 

اولی به سال ۲۰۱۱ بازمی‌گشت به خاطر ویدئویی از خشونت پلیس در مونفرمی – یکی از حومه‌های پاریس که داستان «بینوایان» هم در آن اتفاق می‌افتد – بود که لی به صورت آنلاین منتشر کرد و درباره‌اش حرف‌هایی زد. این کارگردان آن موقع یک حکم معلق شده شش ماه و یک جریمه ۴۰۰ یورویی دریافت کرد.

 

دومین مورد مربوط به سال ۲۰۱۲ بود که در آن لی به خاطر «حمله کلامی و خشونت علیه یک مسئول عمومی» محکوم شد. آن مسئول، شهردار مونفرمی یعنی زیویر لموان بود و بعد از رخ دادن حادثه‌ای که در آن یک نوزاد ۹ ماهه در آتش جان خود را از دست داد، لی و چند نفر دیگر به صورت کلامی به او حمله کردند.

 

فیلم «بینوایان» که داستانش در مونفرمی اتفاق می‌افتد و محله‌ای را نمایش می‌دهد که پر از جرم، خشونت پلیس و ناآرامی عمومی است، در نوامبر در فرانسه اکران شد و تا امروز توانسته با فروشی ۱۱ میلیون دلاری موفقیت چشمگیری داشته باشد. این فیلم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده و نماینده فرانسه برای بخش فیلم بین‌المللی جوایز اسکار ۲۰۲۰ است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید