سئول: نباید خللی در فعالیت های تجاری با ایران ایجاد شود

    کد خبر :413185

مقامات وزارت تجارت کره جنوبی اعلام کردند با توجه به اینکه سئول پس از پکن و دهلی نو، سومین خریدار نفت ایران است، نباید اجازه داد تحریم ها خللی در فعالیت های تجاری شرکت های کره ای با ایران ایجاد کند.

مقامات وزارت تجارت، صنعت و انرژی این کشور در نشستی که امروز (جمعه) برای پیشبرد مبادلات تجاری و اقتصادی با ایران تشکیل دادند تاکید کردند هر تدبیر پیشدستانه ای که لازم است باید اتخاذ شود همه موارد و مسایل موجود و شرایط فعلی باید مورد نظارت دقیق قرار گیرد و کارهایی صورت گیرد که آثار تحریم بر شرکت های کره ای که با ایران همکاری می کنند به حداقل برسد.
آن طور که این روزنامه گزارش کرده است شمار زیادی از شرکت ها، نهادها و موسساتی که با ایران همکاری می کنند در این نشست حضور داشته اند و درباره راه های استمرار همکاری با ایران در شرایط تحریم رایزنی کرده اند.
این گزارش تاکید می کند با توجه به شرایط موجود و همکاری های نزدیک تجاری دو کشور، لازم است هماهنگی های بیشتری برای برنامه های اقتصادی بعدی صورت گیرد.
کره جنوبی اگرچه بخشی از نفت سبک مورد نیاز خود را از کشورهای قطر، نیجریه، نروژ، لیبی، مالزی، فیلیپین، استرالیا و قطر تامین می کند اما آمارها نشان می دهد این کشور نزدیک به 50 درصد از نفت فوق سبک لازم برای شرکت ها و پالایشگاه های خود را از ایران وارد کرده است.
گزارش ها حاکی است سهم واردات این فراورده از کشورهای ذی ربط بسیار ناچیز است و این منابع به هیچوجه نتوانسته اند جای ایران را برای کره جنوبی پرکنند و برای همین معافیت ها برای این کشور اهمیت زیادی دارد و اکنون بحث روی این است که منابع واردات نفت سبک و نفتا از ایران متنوعتر شود.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه گذشته خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند.
ترامپ روز دوشنبه مجددا تحریم ها بر ایران را اعمال کرد اما او چند ساعت بعد از اعلام این موضوع هشت کشور از جمله کره جنوبی را از تحریم های نفتی معاف کرد.
به گزارش ایرنا ،کارشناسان و ناظران منطقه ای و بین المللی تاکید دارند که آمریکا هرگز قادر نیست خرید نفت از ایران را با اعمال تحریم ها به صفر برساند و حتی وزیر نفت سعودی اعتراف کرده است که عربستان قادر نیست با افزایش صادرات خود مانع افزایش بهای نفت در بازار جهانی شود.
همزمان روزنامه جونگ از دیگر نشریات کره جنوبی، شکست جمهوری خواهان آمریکا در انتخابات میاندوره ای در مجلس نمایندگان را یک عقبگرد برای سیاست های دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا دانست و نوشت دمکرات ها می توانند برخی از سیاست های ترامپ در ارتباط با ایران و کره شمالی را در آینده به چالش بکشند.
این روزنامه می نویسد که پیروزی دمکرات ها در این انتخابات می تواند تاثیرات زیادی بر سیاست های دولت آمریکا در ارتباط با ایران، مساله کره شمالی و جنگ تجاری آمریکا و چین داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید