زمانی که زمامدار وزارت خارجه محمد جواد ظریف است، اعتقاد به استیضاح ندارم

  • سیاسی
  • شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ۱۳:۳۹
    کد خبر :431613

حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه ظریف در حال حاضر وزنه سیاست خارجه کشور را بر دوش می‌کشد گفت: وزیر امور خارجه سعی دارد گسستگی هایی که از قبل پیش آمده یا پیش آورده اند را جبران کند بنابراین نباید با مسائلی مثل استیضاح مانع کار او شویم و باید بگذاریم به کار خود ادامه دهد.

حجت الاسلام ابراهیمی در گفت و گو با انتخاب در خصوص موضوع اخیر استیضاح محمدجواد ظریف موضع‌گیری کرد و گفت: به اعتقاد من مجلس اختیاراتی دارد در هر شرایطی می تواند از اختیارات خود استفاده کند.

وی افزود: استفاده از ابزاری که حق نمایندگان است و نمایندگان با استفاده از آن می‌توانند از اختیارات خود استفاده کنند. اما نمایندگان باید توجه داشته باشند تا موقعیت و زمان مناسب برای استفاده از ابزارهای خود در نظر گرفته شود.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت تاکید کرد: بدیهی است که تصمیم گیری در خصوص برخی مسائل در دست مجلس است و نمایندگان هم با مشورت با یکدیگر در خصوص این مسائل تصمیم گیری می کنند اما در حال حاضر زمان را برای این امر مناسب نمی بینم.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر به استیضاح اعتقادی ندارد اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی نباید زمانی که زمامدار مسائل محمد جواد ظریف است، اعتقاد به استیضاح ندارم.

وی تصریح کرد: الان شرایط مناسبی برای استیضاح وجود ندارد و با رخ دادن این موضوع برای دشمنان خوراک تهیه می کنیم.

او یادآور شد:اگر نمایندگان تصمیم بر استیضاح هم دارند باید آن را به زمان دیگری موکول کنند.

او با بیان اینکه ظریف در حال حاضر وزنه سیاست خارجه کشور را بر دوش می‌کشد گفت: وزیر امور خارجه سعی دارد گسستگی هایی که از قبل پیش آمده یا پیش آورده اند را جبران کند بنابراین نباید با مسائلی مثل استیضاح مانع کار او شویم و باید بگذاریم به کار خود ادامه دهد.

وی تاکید کرد من زمان را برای استیضاح مناسب نمی بینم چرا که در حال حاضر کشور درگیر جنگ اقتصادی و فشارهای خارجی قرار دارد و نمایندگان باید موضوع استیضاح را به زمانی موکول کنند که کشور در آرامشی نسبی به سر می برد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه علت استیضاح ظریف این است که او بعضی مسائل را مطرح کرده که به مذاق بعضی خوش نیامده گفت با این حال نمی‌توان گفت استیضاح حق نمایندگان نیست اما در حال حاضر زمان برای این کار مناسب می باشد

وی افزود :قطعا در پس پیشنهاد نمایندگان برای استیضاح دلسوزی وجود دارد اما معتقدم حتی اگر این استیضاح به حق هم باشد موقعیت آن وجود ندارد.

حجت الاسلام ابراهیمی در پایان گفت من معتقدم ظریف تا به امروز مجدانه و دلسوزانه برای کشور تلاش کرده است و اگر هم اشتباهی رخ داده است از سر عمد نبوده و او نقش خود را به خوبی ایفا کرده است

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید