زلزله ۵.۷ ریشتری “قطور” آذربایجان غربی را لرزاند

  • حوادث
  • یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۸ ۱۰:۱۸
    کد خبر :689690

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۷ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۹ و ۲۲ دقیقه امروز (یکشنبه) حوالی قطور در استان آذربایجان غربی را لرزاند.

مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران اعلام کرد این زلزله در عمق ۶ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زلزله در موقعیت ۴۴.۵۹ عرض شمالی و ۳۸.۵۲ طول شرقی ثبت شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی در گفت وگو با ایرنا گفت: هنوز از میزان خسارت احتمالی این زمین لرزه در استان گزارشی وصول نشده است.

محمدباقر هنر افزود: شدت این زمین لرزه به حدی بود که در تبریز و دیگر شهر‌های اطراف احساس شد.
اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله‌زده آذربایجان غربی

به دنبال وقوع وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری در استان آذربایجان غربی، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق متاثر از زلزله خبر داد.

سید مصطفی مرتضوی در گفتگو با ایسنا، دراین‌باره گفت: به دنبال زلزله‌ای که در ساعت ۹:۲۲ امروز حوالی قطور در استان آذربایجان غربی را لزراند، دو تیم ارزیاب از نزدیک‌ترین پایگاه‌های هلال احمر به مناطق متاثر از زلزله اعزام شده‌اند.

وی افزود: تاکنون گزارشی از میزان خسارات احتمالی مخابره نشده است.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور نیز در این‌باره گفت: تیم‌های اورژانس کشور به منطقه اعزام شده و بالگرد‌های اورژانس نیز به مناطق متاثر از زلزله اعزام شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس با بیان اینکه تیم ارزیاب به منطقه اعزام شدند و روستا‌های گوگرد و حصار خسارت مالی داشته اند اماتاکنون از تلفات جانی گزارشی به دست نیامده است، گفت: برخی منازل مسکونی در روستا‌های گوگرد و حصار تخریب شده‌اند.

وی در ادامه از تخریب برخی منازل مسکونی در روستا‌های گوگرد، حبش، حندوان و حصار خبر داد و گفت: با توجه به تخریب منازل مسکونی در این روستا‌ها دو اتوبوس آمبولانس و پنج دستگاه آمبولانس از ارومیه به خوی اعزام شدند. همچنین اورژانس هوایی جهت انتقال مصدومین احتمالی در آماده باش است.

خالدی از آماده‌باش جهت اعزام اتوبوس آمبولانس و آمبولانس از ارومیه و کردستان خبر داد.

۱۰:۲۲ دقیقه

سخنگوی اورژانس کشور ساعتی پس از وقوع زلزله در گزارش جدیدی از مصدومیت یک تن تا این لحظه در زلزله قطور خبر داد و گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده تا کنون مصدومیت یک تن بر اثر این زمین لرزه تایید شده است و اقدامات برای بررسی سایر خسارات جانی و مالی احتمالی در حال انجام است.

۱۰:۵۵ دقیقه

در ادامه مرتضی سلیمی – رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر- نیز در گفتگو با ایسنا درباره نتایج آخرین ارزیابی‌های انجام شده از زمین لرزه ۵.۸ ریشتری قطور گفت: اکثر روستا‌های تحت تاثیر در مناطق کوهستانی و صعب العبور قرار دارند.

وی با اشاره به اعزام تیم‌های عملیاتی و ارزیاب به محل گفت: تاکنون گزارش خسارت جزئی و ترک خوردگی در روستا‌های قطور، بلجوک، درنالیک، رازی، گوگرد، حبش، حصار و هندوان در خوی و روستا‌های بوشحاران و گریاویج در سلماس به دست آمده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید