زلزله زدگان سراب سرمای 12 درجه‌ زیر صفر را تجربه می‌کنند

  • حوادث
  • شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ۱۴:۴۸
    کد خبر :645343

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی از کاهش سه تا پنج درجه‌ای دمای هوای مناطق زلزله زده‌ی استان خبر داد و افزود: شهرستان سراب روز دوشنبه، سردترین هوا را تجربه خواهد کرد به طوری که پیش بینی می‌شود حداقل دمای هوا در این شهرستان به 12 درجه زیر برسد.

 

محمد اشجعی با بیان این‌که از امروز توده‌ی هوای سرد در مناطق زلزله زده‌ی استان مستقر خواهد شد، گفت: سردی هوا تا روز سه شنبه در مناطق زلزله‌ی استان تداوم خواهد داشت و بارش پراکنده‌ی برف در این مناطق دور از انتظار نیست.

 

وی افزود: طی 24 ساعت گذشته دمای هوای شهرستان میانه یک درجه زیر صفر بود، پیش بینی می‌شود طی سه روز آتی دمای هوای این شهرستان به پنج درجه زیر صفر برسد.

 

اشجعی با بیان این‌که از امروز توده‌ی هوای سرد به آذربایجان شرقی نفوذ کرده است، گفت: پیش بینی می‌شود، فعالیت این سامانه باعث کاهش دمای هوای استان سه تا 10درجه‌ای تا روز سه شنبه شود.

 

وی افزود: با توجه به مدل‌های پیش بینی امروز، شدت بارش در استان تعدیل یافته و بیشتر در نواحی نیمه شرقی استان به صورت بارش پراکنده باران و برف خواهد بود.

 

به گزارش ایسنا،وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد، سامانه‌ی بارشی در استان، روز دوشنبه و سه شنبه فعالیت بیشتری داشته باشد.

 

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی بیان کرد: از روز چهارشنبه افزایش موقت دما پیش بینی می‌شود و مجددا روز پنج شنبه توده هوای سردی نیمه شرقی استان را تحت تاثیر قرار داده و موجب بارش باران و برف به ویژه در ارسباران خواهد شد.

 

وی با ارائه اطلاعاتی از وضعیت آب و هوای استان، اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته شهرستان جلفا با 15 درجه بالای صفر جزو گرم‌ترین مناطق و شهرستان سراب و بستان آباد با هفت درجه زیر صفر، سردترین شهرستان‌های استان هستند.

 

وی یادآور شد: دمای شهرستان تبریز نیز در گرم‌ترین زمان 13درجه بالای صفر و در سردترین زمان دو درجه بالای صفر بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید