زاکانی: حکم شهرداری من قانونی است

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ ۱۳:۵۷
    کد خبر :842375
زاکانی: حکم شهرداری من قانونی است

زاکانی شهردار جدید تهران با بیان اینکه نباید با موضوعات مردم، سیاسی برخورد شود و بنا نیست سرنوشت جامعه با سیاسی‌‍‌کاری گره بخورد، گفت: روند انتصاب من به عنوان شهردار پایتخت به طور کامل قانونی و حقوقی است.

علیرضا زاکانی روز یکشنبه در حاشیه جلسه علنی شورای شهر در جمع خبرنگاران افزود: کسانی که کارزاری با همین موضوع امضا کرده بودند اطلاعاتشان ناقص بود.

وی یادآروشد: نباید با موضوعات مربوط به مردم سیاسی برخورد کرد، من هم می‌توانستم امروز مواردی را پشت تریبون مطرح کنم که خیلی‌ها خجالت بکشند؛ اما بنا نیست که با مسایل مربوط به شهر و شهروندان سیاسی‌ کاری شود.

زاکانی اظهارداشت: شهردار شدنم به طور کامل قانونی و برداشت حقوقی است و مسئولان مربوطه پیروی درخواست وزارت کشور پاسخ دادند که قانونی است؛ اما باز به این بسنده نشد و از هیات وزیران سوال شد و آنها این موضوع را قانونی بدانند و مسئولیتش را با وزیر کشور دانست.

شهردار تهران گفت: امکان و شرایط استفاده از همه ظرفیت‌های تهران در صورتی که بتوانیم با مشارکت با مردم و در خدمت مردم قرار بگیریم موجود است؛ در واقع باید زمینه را محیا کرد تا ظرفیت‌های شهروندان به میدان تغییر و تحول بیاید.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر پرداخت نکردن هزینه پایتخت بودن تهران از سوی دولت، خاطرنشان کرد: باید هنر این را داشته باشیم که زمینه حضور مردم را برای طی کردن مسیر تغییر و تحول فراهم کنیم.

زاکانی ادامه داد: تهران به عنوان پایتخت هم حق و حقوق و چارچوب‌هایی دارد و اهتمام مسئولان بر این است که آن را ادا کنند و بتوانیم با همبستگی، کل ظرفیت‌های موجود و قابل اتکا را برای تحول شهر در خدمت شهر و شهروندان قرار دهیم.

شهردار تهران با بیان اینکه مردم باید میدان داری کنند، گفت: تمام فعالیت‌های شهرداری حول مردم ‌محوری بوده است و حرکتمان به سمتی می‌رود که بتوانیم بر مبنای تحولات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و کالبدی شهر با مشارکت مردم بر محور محلات امکانی را فراهم کنیم که ظرفیت متراکم در متن جامعه را برای تغییر و تحول به صحنه بیاوریم.

وی درخصوص انتصاب معاونان در شهرداری اضافه کرد: در حال بررسی هستیم و امیدواریم بتوانیم از همه ظرفیت‌های درون شهرداری و حسب ضرورت بیرون از این نهاد، فراهم کنیم تا هم ادامه خدمت شایسته معاونان باشد و هم در این مسیر، تغییر و تحول ایجاد کنیم.

زاکانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر توسعه حمل و نقل عمومی شهر تهران، اعلام کرد: توسعه حمل و نقل عمومی وظیفه شهرداری است و برای آن تمهیدات جدی برای مترو، اتوبوس و هم تاکسی که سه رکن حمل و نقل عمومی هستند داریم.

شهردار تهران بیان کرد: تلاشمان این است که ظرفیت‌هایی که در حال استهلاک است بازبینی شود، هم اکنون بخش زیادی از اتوبوس‌ها هم نیازمند بازبینی و تعمیرات اساسی است که باید انجام شود.

وی افزود: تلاش می کنیم در ادامه بتوانیم ظرفیت‌های جدیدی را وارد عرصه خدمتگزاری کنیم که امروز جزء ظرفیت‌های ما محسوب می شود اما به طور مثال ۳۶۴ واگن ما دچار خرابی بود که تعمیر آنها باید در اولویت باشند یا بخش زیادی از اتوبوس‌ها نیازمند یک بازبینی است تا وارد چرخه خدمتگزاری شود.

زاکانی یادآورشد: در مرحله سوم خدمت رسانی اضافه شدن ظرفیت اتوبوس‌های جدیدی که کارهایش را در دست انجام داریم و درباره مترو، ورود۶۳۰ واگن مترو از سه، چهار سال قبل، نیاز به ۱۵ درصد تامین مالی دارد که به دنبال تامین آن هستیم. همچنین پیگیر فعال شدن ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در سیستم خدمات‌دهی هستیم.

به گزارش ایرنا، شهردار تهران در ادامه درباره انتقاد کردن رسانه‌ها هم توضیح داد: رسانه‌ها باید دو کار را انجام دهند؛ یکی نقد منصفانه و دیگری دفاع واقع بینانه تا اگر عده‌ای سیاسی کاری کردند، واکنش مناسب داشته باشند، به طور مثال در همین روزها من سکوت کردم؛ اما عده ای جوسازی کردند برای آنکه آرامش شهر را به هم بزنند با این حال رسانه‌ها باید دقت کنند و امیدوار هستیم بتوانیم خدمت‌گذار شایسته‌ای برای مردم باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید