زائران اربعین دارو‌های مصرفی خود را ۲ برابر نیاز روزانه همراه داشته باشند

    کد خبر :1014643
زائران اربعین دارو‌های مصرفی

یکی از مخاطرات سفر اربعین حسینی به ویژه امسال و با وجود گرمای زیاد، طوفان شن است.

دهقان‌زاده از مربیان و مدرسان با سابقه جمعیت هلال احمر در حوزه آموزش، از مخاطرات در سفر معنوی اربعین حسینی گفت: هر نوع جا به جایی و سفر حتی در بهترین شرایط با مخاطراتی همراه خواهد بود. در مواردی که فرد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای و مزمن است، مانند بیماری دیابت، بیماری قلبی و … توصیه می‌شود حتماً قبل از سفر، به پزشک خود مراجعه کنند و از او مجوز سفر دریافت کنند.

او گفت: به دنبال مجوز سفر، افراد موظف هستند که تمهیداتی را فراهم کنند تا مخاطراتی برای خود و دیگران در سفر ایجاد نکنند و قدم اول این است که دارو‌های مورد مصرف روزانه خود را حداقل به میزان دو برابر مورد نیاز روزانه به همراه داشته باشند.

او ادامه داد: ممکن است فرد مبتلا به بیماری‌های تنفسی مانند آسم باشد، این بیماری در شرایط گرما و گرد و غبار تشدید می‌شود و فرد در معرض خطر جدی قرار می‌گیرد.

وی همچنین در خصوص افراد مبتلا به بیماری‌های عضلانی و اسکلتی مزمن مانند آرتید روماتوئید گفت: این افراد قبل از سفر باید توانایی‌های حرکتی خود را برآورد کنند؛ زیرا این سفر ممکن است برای این بیماران با مخاطرات جدی همراه باشد.

دهقان‌زاده در پاسخ به این سوال که کودکان با وجود بیماری‌های خاص و ناتوانی‌های ذهنی و جسمی، اجازه رفتن به این سفر را دارند یا خیر، گفت: این خانواده‌ها باید از قبل تمهیداتی بیندیشند که آیا با حضور در سفر اربعین، بیماری فرزندشان تشدید می‌شود یا خیر.

او به افرادی که اولین بار است به این سفر می‌روند، توصیه کرد: قبل از تصمیم به سفر، حتماً مشاوره‌های لازم با پزشک معالج خود را انجام دهند.

دهقان‌زاده در پاسخ به این سوال که توصیه به افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، چیست؛ گفت: جهت برآورد صحیح سازمان‌های امدادی، حتما هنگام ثبت نام، اظهارات صحیحی از بیماری‌های خود ثبت کنید تا سازمان‌های مورد نظر برآورد درستی از امکانات، تجهیزات و دارو‌های مصرفی داشته باشند.

او در پایان توصیه کرد: زائرانی که عاشقانه و با پای دل به این سفر معنوی می‌روند، حتماً توانایی‌های جسمی خود را در نظر داشته باشند و مقدمات سفر را با آگاهی کامل آماده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید