ریزش کوه در لوندویل آستارا خسارت برجا گذاشت

  • حوادث
  • یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ۱۷:۱۴
    کد خبر :761751

ریزش کوه در روستای کوته‌کومه بخش لوندویل آستارا سبب انسداد راه دسترسی به آبشار لاتون و تخریب یک مدرسه کانکسی شد.

بخشدار لوندویل آستارا روز یکشنبه در مصاحبه با ایرنا اظهار کرد: ریزش سنگ و لای و مصالح کوه در روز گذشته بر اثر بارش های اخیر و سست شدن خاک روی داد و هم اینک امکان تردد خودرو به سمت آبشار لاتون وجود ندارد.

توحید کرم زاده ادامه داد: نیروهای راهداری، منابع طبیعی، شهرداری و بخشداری لوندویل در حال آواربرداری و بازگشایی مسیر هستند و در سال های گذشته حدود چهار کیلومتر از مسیر گردشگرپذیر آبشار لاتون تعریض و بهسازی شده است.

آبشار لاتون با ۱۰۵ متر ارتفاع در ۱۵ کیلومتری جنوب آستارا و ۶ کیلومتری روستای کوته کومه شهر لوندویل قرار دارد.

مدیر آموزش و پرورش آستارا هم گفت: بخش زیادی از مدرسه کانکسی روستای کوته کومه و لوازم آن بر اثر ریزش کوه و برخورد سنگ تخریب شده است و ۲ دانش آموز ابتدایی در این مدرسه تحصیل می کردند و خوشبختانه موقع حادثه، کسی داخل کانکس نبوده است.

سجاد موسوی افزود: دانش آموزان برای ادامه تحصیل به مدرسه باباپورفرض لوندویل انتقال داده می شوند و به زودی مدرسه کانکسی جدیدی جایگزین کانکس قبلی خواهد شد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش آستارا ۱۸ هزار دانش آموز دارد و در حال حاضر پنج مدرسه کانکسی در روستاهای این شهرستان دایر است و برای برچیدن کامل مدارس کانکسی تلاش می کنیم.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی و لوندویل در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید