رکورد مصرف شبانه برق هم شکسته شد

    کد خبر :1007933
سخنگوی صنعت برق

سخنگوی صنعت برق گفت: پس از شکسته شدن رکورد تاریخی مصرف برق روزانه در روز دوشنبه ۱۹ تیرماه، رکورد مصرف برق شبانه هم شکسته شد.

به گزارش تسنیم، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: شب گذشته در مصرف برق کشور به نصاب جدیدی رسیدیم و اوج مصرف برق به عدد 68001  مگاوات رسید که عدد بسیار بزرگی است.

وی افزود: پس از ثبت رکورد افزایش مصرف برق در اوج بار روزانه که از ساعت 11 تا 17 میباشد رکورد مصرف برق کشور در زمان اوج بار شبانه یعنی از ساعت 20 تا 23 نیز شکسته شد و با ثبت عدد 6801 مگاوات، از رکورد قبلی سال گذشته که 62 هزارو 776 مگاوات بود نیز عبور کردیم .

سخنگوی صنعت برق تصریح کرد : با وجود شرایط سخت، شبکه سراسری پایدار است و برق همه مشترکان نیز تامین شده است .

وی ادامه داد: این افزایش 5600 مگاواتی معادل مصرف برق استان های هرمزگان و کرمان است  و رشد نزدیک به 7 % را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق خاطرنشان کرد: از مردم عزیز درخواست می‌کنیم در ساعات اوج بار شبانه که از ساعت 20 تا 23 شب میباشد همراهی لازم را با صنعت برق داشته باشند، تا بتوانیم برق پایدار  را برای همه هموطنان تامین کنیم .

وی با بیان اینکه مردم عزیز از استفاده روشنایی غیر ضروری و لامپهای پر مصرف پرهیز نمایند، گفت : خاموش کردن لامپهای اضافی و یا استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف مثل اطو، ماشین لباسشویی و ظرفشویی در ساعات اوج مصرف ؛ کمک موثری به مدیریت مصرف برق و حتی دریافت قبض رایگان یا بستانکار خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید