رویترز: سازمانهای جاسوسی آمریکا در ماه ژانویه درباره کرونا هشدار داده بودند

    کد خبر :702543

پنج منبع در سازمانهای اطلاعاتی آمریکا می‌گویند که سازمانهای جاسوسی این کشور به دنبال جمع آوری اطلاعاتی برای ارائه یک تصویر دقیق از اپیدمی کرونا در سطح جهان هستند.

آنها مدعی هستند که به دلیل کنترلهای دولتی شدید، درباره ارزیابی شرایط در چین، روسیه و کره شمالی با شکافهای جدی مواجه هستند.

بنابر ادعای خبرگزاری رویترز، دو منبع نیز در این میان گفته‌اند که این سازمانهای اطلاعاتی دیدی محدود در زمینه تاثیر کامل این اپیدمی در ایران دارند، هرچند که در زمینه ابتلای افراد طبقه حاکم و همچنین مردم عادی در این کشور اطلاعاتی در منابع رسمی و همچنین شبکه‌های اجتماعی وجود دارد.

یکی از این منابع اطلاعاتی که نخواسته به دلیل حساسیت موضوع نامش فاش شود گفته است که آژانسهای اطلاعاتی آمریکا اولین گزارش محرمانه خود را در زمینه ویروس کرونا در ماه ژانویه 2020 به نمایندگان کنگره آمریکا ارائه کرده‌اند و به آنها در زمینه شیوع این بیماری هشدار اولیه داده بودند.

ویروس کرونا اولین بار در دسامبر 2019 در شهر ووهان در چین گزارش شده بود.

به گزارش تابناک،اطلاعات رویترز نشان می‌دهد که تا کنون حدود 740 هزار نفر در 200 کشور جهان به کرونا مبتلا شده که 152 هزار نفر از آنها در آمریکا هستند.

رویترز در پایان نوشت که اداره ریاست اطلاعات ملی آمریکا که بر 17 نهاد اطلاعاتی این کشور نظارت میکند از اظهار نظر در این زمینه خودداری کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید