رونمایی از اولین مرد ۲۰۰ میلیارد دلاری در جهان

    کد خبر :741667

جف بزوس از سال ۲۰۱۷ عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود کرد و حالا با افزایش قابل توجه خریدهای آنلاین در اثر شیوع کرونا فاصله ثروتش با دومین مرد ثروتمند جهان افزایش چشمگیری یافته است.

سی‌ان‌بی‌سی در گزارشی ثروت وی را ۷۸ میلیارد دلار بیشتر از ثروت بیل‌گیتس ، دومین مرد ثروتمند جهان اعلام کرده است.

بر پایه فهرست جدید منتشر شده از ثروتمندترین افراد جهان انتشار اخبار مثبت از صورت درآمدی شرکت آمازون بار دیگر قیمت سهام آن را افزایش داد و این افزایش قیمت سهام باعث شد تا ثروت جف بزوس،مدیرعامل و بنیان گذار این شرکت از ۱۸۸ میلیارد دلار به ۲۰۲ میلیارد دلار برسد تا بدین ترتیب وی به نخستین فردی تبدیل شود که بالای ۲۰۰ میلیارد دلار ثروت در اختیار دارد.

ارزش هر سهم شرکت آمازون در معاملات بورس نیویورک با ۱.۲ درصد افزایش به ۳۳۴۶ دلار رسید و جف بزوس که مالک ۱۱ درصد سهام این شرکت است به لطف این افزایش موفق شد تنها در چند ساعت میلیاردها دلار به ثروتش اضافه کند.

جهش سهام این شرکت از اول امسال تا کنون به بیش از ۸۶ درصد رسیده است.

ارزش شرکت آمازون حالا به بیش از ۱.۷ تریلیون دلار رسیده است که پس از شرکت اپل، آن را به دومین شرکت ارزشمند آمریکا تبدیل می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، در ماه های اخیر تقریبا در هر هفته ثروت بزوس به رکوردهای جدیدی رسیده است و به طور متوسط وی در دو ماه اخیر در هر هفته دو میلیارد دلار ثروتمندتر شده است. تنها در سه ماهه دوم امسال و زمانی که شمار زیادی از شرکت ها تا آستانه ورشکستگی پیش رفتند، آمازون حدود ۹۰ میلیارد دلار درآمد کسب کرد. انتظار می‌رود بزوس در سال های آینده و به شرط حفظ سهام خود در آمازون به نخستین فرد تیلیاردر در تاریخ تبدیل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید