رونمایی از نفربرهای خودران رباتیک با دید ۳۶۰ درجه

    کد خبر :627017

شرکت بی ایی ای سیستمز از نفربرهای رباتیک و خودران جدید خود با توانایی های رزمی منحصر به فرد و دید ۳۶۰ درجه رونمایی کرده است.

 

به گزارش بازتاب به نقل از نیواطلس، نمونه های اولیه این نفربرها که آر تی دی نام دارند، در نشست سالانه انجمن ارتش ایالات متحده با حضور بیش از سی هزار نفر به نمایش گذاشته شد.

 

در حال حاضر بی ایی ای سیستمز حاضر به اعلام جزئیات فنی نفربرهای مذکور نشده، اما به برخی از نقاط قوت آنها در مقایسه با نفربرهای زرهی عادی اشاره کرده که از جمله آنها می توان به هیبریدی بودن موتور اشاره کرد.

 

 

استفاده از کامپوزیت های لاستیکی مقاوم و منعطف در طراحی این و نصب یک مسلسل خودکار ۳۰ میلیمتری از جمله امکانات این نفربرهاست.

 

اما مهم ترین مزیت این محصول نسبت به تولیدات رقیب امکان کنترل ۳۶۰ درجه محیط و آگاهی لحظه به لحظه از شرایط و موقعیت با استفاده از حسگرهای متعدد است. سیستم تصویربرداری موج بلند و مادون قرمز، سیستم پردازش سیگنال های الکترونیک و سیستم ضبط و انتشار و توزیع ویدئو نیز بر روی نفربرهای مذکور نصب شده است.

 

از سوی دیگر امکان مستقر شدن تعدادی ربات کوچک و همین طور پهپادهای شناسایی برروی نفربرهای یادشده وجود دارد. بی ایی ای سیستمز نفربرهای یادشده را تغییردهنده قواعد جنگ توصیف کرده و از تولید مدل های جدیدتری از آن در آینده خبر داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید