رونمایی از ابرقدرت آسمان نبرد روسیه/ عکس و فیلم

    کد خبر :976392
رونمایی از ابرقدرت آسمان نبرد روسیه

روسیه چند روز پیش از نمونه ارتقا یافته جنگنده سوخو ۲۵ با عنوان «ابرقدرت آسمان نبرد» رونمایی کرد که قرار است کمک‌ حال ارتش این کشور در جنگ اوکراین شود.

بر اساس اطلاعاتی که همراه با این خبر منتشر شده است، این احتمال وجود دارد که سوخو ۲۵‌های ارتقا یافته به میدان نبرد اوکراین فرستاده شده باشند.

سوخو ۲۵ یکی از پراستفاده‌ترین جنگنده‌های روسیه در میدان نبرد اوکراین است که نمونه‌های قدیمی‌تر آن برای فرار از رادار و پدافند دشمن مجبور به پرواز و انجام عملیات در ارتفاع پایین بودند.

جنگنده سوخو ۲۵ که در ناتو با نام فراگ‌فوت شناخته می‌شود، از اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی به خدمت گرفته شد و تا کنون بروزرسانی‌های زیادی را تجربه کرده است، اما Su-۲۵SM۳ جدید پیشرفته‌ترین نسخه این جت جنگنده روسی است.

سوخو ۲۵ اس‌ام‌۳

رونمایی ابرقدرت آسمان نبرد روسیه در جنگ اوکراین

لقب «ابرقدرت آسمان نبرد»‌ را برایش انتخاب کرده‌اند. هواگرد تهاجمی ضدزره مادون صوتی که وظیفه اصلی‌اش پشتیبانی از نیروهای زمینی در میدان نبرد است.

در نسخه ارتقا یافته شعاع عملیاتی سوخو ۲۵ به ۶۵۰ کیلومتر با حداکثر سرعت ۹۷۵ کیلومتر و ظرفیت حمل مهماتش به چهار هزار و ۴۰۰ کیلوگرم رسیده است.

آنچه این هواپیما را از پیشینیانش متمایز کرده تجهیزات مدرنی است که برای هدف‌گیری و شکار دشمن در میدان نبرد دارد. این سیستم جدید با نام SOLT-۲۵ (نوری، لیزری، ترموگرافی) توانایی درگیری و عملیات جنگنده را به شکل چشمگیری افزایش می‌دهد.

مسافت‌یافت و سیستم هدف‌گیری جدید کار هواگرد برای استفاده از مهمات هوشمند هدایت‌شونده با لیزر را به شکل موثری راحت‌می‌کند. در حقیقت این سیستم هواپیما را در پیدا کردن و قفل‌کردن روی هدف خودکار و کار خلبان را ساده می‌کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، این جنگنده با استفاده از گلوناس که سیستم روسی معادل جی‌پی‌اس است، می‌تواند از مهمات غیرهدایت‌شونده با دقتی نزدیک به مهمات هدایت‌شونده استفاده کند.

توپ ۳۰ میلیمتری GSh-۳۰-۲ یکی از تجهیزات استاندارد این جنگنده است که در کنار بمب‌های و موشک‌های هدایت‌شونده و غیرهدایت‌شونده قابلیت رزمی بالایی به آن می‌دهند.

به گزارش خبرآنلاین، این جنگنده ارتقا یافته برای مقابله با تهدیدات زمینی به سیستم دفاعی Vitebsk مجهز شده است که با پارازیت‌های نوری و الکترونیکی از آن محافظت می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید