روند کاهشی قیمت طلا و سکه

    کد خبر :1039409
قیمت طلا و سکه

 قیمت طلا و سکه امروز روند کاهشی دارد؛ دلار نیز در آستانه بازگشت به کانال ۴۹ هزار تومان قرار گرفته. انس اما اندکی افزایشی است.

امروز پنجشنبه ۱۶ آذر، تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه روند نزولی دارد. قیمت طلا نسبت به ظهر دیروز تغییری نداشته اما از آخرین قیمت روز گذشته ارزان‌تر است. قیمت سکه تمام، قطعات سکه و مثقال طلا نیز روند کاهشی دارد.

همچنین قیمت دلار به کف کانال ۵۰ هزار تومانی رسیده و در آستانه ورود به کانال پایین‌تر است. قیمت انس اما اندکی افزایشی است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، با ۱۳ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، دو میلیون و ۴۸۲ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات نیز طلای ۱۸ عیار، حدود دو میلیون و ۴۸۲ هزار تومان قیمت داشت.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی و ۲۹ میلیون و ۱۵۹ هزار تومان است؛ حدود ۵۴ هزار تومان کمتر از آخرین نرخ روز گذشته. دیروز سکه در همین ساعات، ۲۹ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان معامله می‌شد.

اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی با ۶۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، حدود ۲۵ میلیون و ۷۴۸ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود ۲۵ میلیون و ۹۰۵ هزار تومان قیمت داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود ۱۴۸ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و ۱۰۹ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز با حدود ۲۲۲ هزار تومان کاهش، امروز به حدود یک میلیون و ۶۳۳ هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در ششمین روز هفته، نیم سکه با ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات نیم سکه ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت.حباب نیم سکه نیز با حدود ۱۴۸ هزار تومان کاهش، روی سه میلیون و ۳۳۲ هزار تومان ایستاده است.

همچنین امروز ربع سکه، با ۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود. دیروز در همین ساعات ربع سکه ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب ربع سکه نیز با حدود ۷۵ هزار تومان کاهش، به چهار میلیون و ۳۸۷ هزار تومان رسیده است.

در این میان، سکه گرمی بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات ربع سکه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت داشت. حباب این سکه اما با حدود ۲۷ هزار تومان کاهش، دو میلیون و ۷۷۶ هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با حدود ۹۲ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۱۴ هزار تومان معامله می‌شود. دیروز در همین ساعات هر مثقال طلا ۱۰ میلیون و ۷۴۹ هزار تومان داد و ستد می‌شد.

افزایش قیمت انس

قیمت جهانی طلا، امروز بر خلاف روزهای گذشته روند صعودی دارد. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را ۷۰ درصد برای دلار و ۳۰ درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی مثبت دارد و در ۳۰ روز گذشته حدود ۲.۵۲ درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

امروز نیز قیمت طلا در بازارهای جهانی اندکی افزایشی است. اونس اکنون، به حدود ۲,۰۲۲ دلار رسیده، این به معنای رشد حدود ۰.۱۸ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران به رشد بی‌سابقه طلای جهانی در هفته گذشته اشاره کرد و به تجارت‌نیوز گفت: «با وجود اینکه متعاقب رشد انس جهانی، قیمت‌ها در بازار طلا رشد داشت، اما این موضوع تقاضا را افزایش نداد. شرایط رکودی در بازار همچنان پابرجاست و داد و ستد طلا و سکه ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است.»

وی نوسانات یک تا پنج درصدی قیمت‌ها در بازار طلا را طبیعی عنوان کرد و افزود: «باید دید در روزهای آینده اونس جهانی و در بازارهای داخلی نرخ ارز و میزان تقاضا به چه سمتی خواهد رفت؛ اما به نظر می رسد قیمت ها نوسان زیادی نداشته باشد.»

وی افزود: «در شرایط فعلی به نظر می‌رسد رکود بازار طلا فعلا ادامه‌دار است. به نظر نمی‌رسد تا پایان هفته، بازار نوسان چشمگیری داشته باشد»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید