روغن هایی که پوست را سفید می کند

    کد خبر :957466
روغن

آیا واقعا روغنی وجود دارد که پوست را سفید کند؟ این سوالی است که احتمالا خیلی افراد، از جمله شما، از خودشان می پرسند. اما جواب درست برای این پرسش چیست؟ بهترین روغن گیاهی سفید کننده پوست کدام است؟ آیا شرکت هایی که تبلیغات روغن سفید کننده پوست را ارائه می کنند، معتبرند یا اینکه اساسا نباید امیدی به سفید شدن پوست داشت؟

کدام روغن ها پوست را سفید می کنند؟

بسیاری اوقات جرقه استفاده از روغن هایی که به سفید شدن پوست کمک می کنند زمانی زده می شود که در بین دوستان حضور دارید. آنها ممکن است نگران سیاهی های دور چشمتان باشند یا در مورد اینکه پوست صورتتان بیش از اندازه تیره شده است، صحبت کنند. در این مواقع است که به سراغ گوگل می روید و در مورد روغن های سفید کننده پوست جستجو می کنید. ما برای آنکه کار شما را راحت کرده باشیم، همه چیز درباره روغن های سفید کننده پوست صورت را در این مطلب جمع آوری کرده ایم. پس تا انتها همراه ما باشید.

چرا پوست تیره می شود؟

پوست انسان سلول ‌هایی به نام ملانوسیت دارد که با تولید ملانین باعث رنگ بخشیدن به پوست می شوند. وقتی این سلول‌ های ملانوسیت ملانین بیشتر از حد طبیعی تولید می‌ کنند، رنگ پوست تیره و تیره ‌تر می ‌شود. این تیرگی بیش از حد یک اختلال پوستی است که معمولا به دلایل زیر اتفاق می افتد:

قرار گرفتن مداوم زیر نور خورشید
عدم استفاده از محافظ و کرم ضد آفتاب
سپری کردن دوره های درمانی خاص مثل شیمی درمانی
استفاده مداوم از برخی قرص ها از جمله قرص های ضد بارداری
برخی بیماری ‌های هورمونی
وجود مقدار بیش از حد طبیعی آهن در بدن
بارداری
ملاسما
افزایش سن
آیا روغن های گیاهی موجب سفیدی پوست می شوند؟ چگونه؟

در پاسخ به این سوال باید عنوان کرد که بسیاری روغن های گیاهی با از بین بردن لکه ها، موجب شفافیت و سفیدی بیشتر پوست می شوند. ساختار این روغن ها به نحوی است که پس از جذب توسط پوست، باعث کمرنگ تر شدن مشکلات پوستی می شوند. مخصوصا آن دسته روغن هایی که سرشار از ویتامین A، ویتامین C و اسید لینولئیک هستند، اثرات بسیار مثبتی در روشن شدن پوست صورت دارند. در ادامه این مطلب برخی از روغن هایی که این سه ماده را دارا بوده و موجب شفافیت و سفیدی پوست می شوند معرفی کرده ایم.

بهترین روغن هایی که پوست را سفید می کنند

پس از اشاره به دلایل تیرگی پوست و چگونگی رفع این تیرگی ها توسط روغن های گیاهی، نوبت آن رسیده است که برخی از بهترین روغن های روشن کننده پوست را معرفی کنیم:

1- روغن نارگیل

روغن نارگیل به عنوان عصاره اصلی بسیار از مواد آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد و چه برای پوست و چه برای مو بسیار موثر است. گاهی استفاده از همین روغن در برخی سالن های زیبایی است که باعث می شود قیمت هایلایت مو یا سایر خدمات زیبایی مو افزایش پیدا کند. استفاده از روغن نارگیل به صورت خالص نیز بسیار رایج است. این روغن برای برطرف کردن التهابات پوستی، جوش های قرمز، جای لک و زخم روی پوست کاملا موثر است.

2- روغن بهار نارنج

روغن بهار نارنج دارای ماده ای به نام هیدروکینون است که جلوی رشد بی رویه ملانین در پوست را می گیرد و از این طریق به سفیدی بیشتر صورت کمک می کند. روغن بهار نارنج همچنین یک ماده بسیار عالی برای نابود کردن لکه های پوستی است.

3- روغن آرگان

روغن آرگان که به طلای مایع هم معروف است، تاثیرات مثبت معجزه آسایی بر جوان سازی پوست دارد. این روغن هم جلوی انتشار بیش از اندازه ملانین را می گیرد و هم لکه ها و چین و چروک های روی پوست را رفع می کند. به دلیل همین خواص است که بسیاری افراد مدتی بعد از انجام اپیلاسیون در خانه از این روغن برای نرم شدن پوست استفاده می کنند.

4- روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس یک ماده ضد التهابی بسیار قوی است و در از بین بردن سوزش زخم روی پوست بسیار موثر است. این روغن به لایه های عمیق تر پوست نفوذ می کند و سلول های مرده را از بین می برد و از این راه به شفافیت بیشتر صورت کمک می کند. اسطوخودوس همچنین یک ماده بسیار مفید برای از بین بردن جای لکه، جای زخم و چین و چروک پوست است.

5- روغن رزماری

روغن رزماری نیز مانند روغن نارگیل عصاره اصلی بسیاری از محصولات پوستی محسوب می شود. این روغن سرشار از ویتامین های E و C است که در ترکیب با یکدیگر موجب جوان سازی پوست و سفید شدن آن می شوند.

6- روغن کرچک

استفاده از روغن کرچک برای سلامت پوست و مو بسیار توصیه می شود. این روغن همچنین برای رفع جوش، آکنه و لکه های روی پوست صورت موثر است.

7- روغن سنجد تلخ

روغن سنجد تلخ از جمله بهترین روغن های گیاهی برای سفیدتر کردن پوست صورت است. این روغن حاوی دو ماده به نام های اسید لینولئیک و اسید آلفالینولئیک است که ملانین های پوست را کاهش می دهند و از تیرگی پوست کم می کنند. رفع جای جوش، لک و زخم از دیگر کاربردهای روغن سنجد تلخ است.

8- روغن بادام

روغن بادام برای کاهش تیرگی پوست، مخصوصا سیاهی دور چشم بسیار موثر است. حتی می توانید پس از برنزه کردن از این روغن برای باز شدن رنگ پوستتان استفاده کنید.

9- روغن گل سرخ یا روغن گلاب

اگر پوست حساسی ندارید، استفاده از روغن گل سرخ بسیار توصیه می شود. کافی است اندکی از این روغن را روی پوست خود ماساژ دهید تا پس از گذشت چند مدت اثر شگفت انگیز آن در از بین بردن لکه های روی پوست و شفافیت بیشتر آن را مشاهده نمایید.

10- روغن زردچوبه

روغن زردچوبه که به روغن ضد جوش معروف است، اثری بسیار قوی در رفع لکه ها و جوش های صورت دارد. به همین خاطر بعد از مدتی استفاده از این روغن، نتیجه مثبت آن را مشاهده خواهید کرد. روغن زردچوبه همچنین تامین کننده رطوبت پوست خواهد بود و این مسئله یکی دیگر از مزایای آن است.

چند نکته مهم در مورد استفاده از روغن های سفیدکننده پوست
پیشنهاد می کنیم قبل از شروع فرایند درمانی با یکی از روغن هایی که بالاتر معرفی کردیم، حتما با یک متخصص پوست مشورت کنید تا خیالتان از بابت روند صحیح درمان آسوده باشد.

پیش از استعمال این روغن ها بهتر است که تست حساسیت را انجام دهید. برای انجام این کار مقدار کمی از روغن مورد نظر را روی پوست دست خود بمالید و کمی صبر کنید. اگر پوست شما دچار خارش یا التهاب نشد یعنی نسبت به آن حساسیت ندارید و می توانید از آن استفاده کنید.

ممکن است که ترکیب کردن دو روغن متفاوت منجر به کسب نتیجه بهتری شود. البته مراقب باشید که انجام این کار نتیجه عکس ندهد، زیرا برخی روغن ها با هم سازگاری ندارند. توصیه می کنیم که برای اطمینان با متخصصین این حوزه مشورت کنید.

تلاش کنید که به جای استفاده از روغن های مختلف، از یک یا دو روغن در مدت زمان طولانی استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.
نظر داشته باشید که استفاده بیش از حد از روغن های گیاهی ممکن است لکه ها و تیرگی ها را بیشتر کند. پس حتما در مورد نحوه و مقدار استفاده از این روغن ها احتیاط کنید و از یک متخصص کمک بگیرید.

اگر از روغن های بالا استفاده کردید اما نتیجه نگرفتید، می توانید از خدمات پاکسازی پوست که توسط مجموعه های معتبر از جمله اسپارد ارائه می شوند، بهره ببرید.

فراموش نکنید که هرچه کمتر از مواد شیمیایی و مصنوعی استفاده کنید، بیشتر به سلامت جسمانی خود کمک کرده اید. به همین خاطر استفاده از روغن های گیاهی روشن کننده پوست مطمئنا نسبت به مواد آرایشی و بهداشتی که با ترکیبات شیمیایی ساخته شده اند، اولویت دارد. اگر استفاده از روغن های گیاهی که بالاتر معرفی کردیم را جایگزین مواد مصنوعی کنید، بدون تردید در بلندمدت اثرات مثبت آن را مشاهده خواهید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید