روش مرگبار پلیس آمریکا برای متوقف کردن خودرو‌ها

    کد خبر :741019

 پلیس آمریکا از روشی مرگبار برای متوقف کردن خودرو‌ها استفاده می‌کند.
به گزارش شبکه تلویزیونی ان بی سی، مرد جوانی در یک سواری وانت در حومه آرانزا چراغ قرمز را رد کرد و از دستور پلیس برای توقف، سرپیچی کرد. نیم ساعت تعقیب و گریز با سرعت بالا نهایتا به این صحنه ختم شد. برخورد خودروی پلیس با وانت و چپ کردن آن. اما این حادثه تصادفی نبود. تصاویر ثبت شده در دوربین خودروی پلیس عمدی بودن آن را نشان می‌دهد. راننده خودروی پلیس مجروح شد، اما راننده وانت که جوانی ۳۴ ساله بود، کشته شد.

ماموران پلیس این مانور بحث انگیز را انجام می‌دهند که در آن از «تکنیک دقیق از حرکت واداشتن خودرو» (پیت) استفاده می‌شود. این روشی برای متوقف کردن خودروهاست.
نتایج بررسی که روزنامه واشنگتن پست آن را منتشر کرد، نشان می‌دهد از سال ۲۰۱۶ دستکم ۳۰ نفر بر اثر استفاده پلیس از تاکتیک پیت کشته و صد‌ها نفر مجروح شده اند. ۱۸ نفر از افراد کشته شده فقط تخلفات ترافیکی کوچکی نظیر سرعت بالا داشتند. در این سوانح ۱۰ مسافر و ۴ عابر نیز جان خود را از دست داده اند.
به گزارش صداوسیما،جف آلبرت استاد جرم شناسی دانشگاه کارولینای جنوبی می‌گوید: تاکتیک پیت اگر درست استفاده شود یک مانور امن برای متوقف کردن خودروهاست و اگر بد استفاده شود، در سرعت بالا و در مکان نامناسب و علیه خودرویی نادرست، مرگبار است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید