روسیه برای عربستان راکتور هسته‌ای می سازد

    کد خبر :816336
روسیه برای عربستان راکتور هسته‌ای می سازد

وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که همکاری میان ریاض و مسکو شامل حوزه انرژی هسته ای، به ویژه مشارکت روسیه در ساخت چندین راکتور در عربستان می شود.

عبدالعزیز بن سلمان آل سعود، وزیر انرژی عربستان اعلام کرد که همکاری میان ریاض و مسکو شامل حوزه انرژی هسته ای، به ویژه مشارکت روسیه در ساخت چندین راکتور در عربستان می شود.

پایگاه خبری “اخبار آل سعودی” روز جمعه به نقل از این وزیر گفت: همکاری با روسیه شامل حوزه انرژی هسته ای، طراحی و ساخت راکتور در این کشور پادشاهی است.

در تاریخ 25 مه، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه در جلسه کمیسیون بین دولتی روسیه و عربستان سعودی اعلام کرد که مسکو در زمینه انرژی هسته ای در کشورهای ثالث به ریاض پیشنهاد همکاری می دهد، به ویژه برای طراحی پروژه های نیروگاه هسته ای با راکتورهای کم قدرت.

وی تاکید کرد که روسیه در ساخت بلوک های کوچک راکتور برای نیروگاه های هسته ای آبی و زمینی دارای تجربه است و این کشور آماده است در صورت وجود علاقه در این زمینه به عربستان سعودی پیشنهاداتی ارائه کند.

علاوه بر این، شرکت دولتی روس اتم Rosatom در حال حاضر در مناقصه ساخت نیروگاه هسته ای با بازده بالا در عربستان سعودی مشارکت می کند. این شرکت روسی اولین مراحل بررسی را پشت سر گذاشته و پیشنهاد خود را ارائه داده است.

عربستان سعودی در حال حاضر به دنبال یک شرکت برای ساخت دو بلوک انرژی برای اولین نیروگاه هسته ای خود می باشد.

به گزارش تسنیم، شرکت روس اتم پیشنهاد خود را در فوریه 2018 ارسال کرد. شرکت هایی از ایالات متحده ، چین ، کره جنوبی و فرانسه در کنار این شرکت روسی پیشنهادهایی ارائه کرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید